پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

شورای علمای شیعه افغانستان با انتشار بیانیه‌ای ضمن قدردانی از همکاری مردم و دولت ایران برای زائران اربعین حسینی اعلام کرد که نمایندگی های جمهوری اسلامی در این مراسم بیش از ۶۰ هزار ویزا صادر کردند و ایران برای ده‌ها هزار نفر از مهاجرین در این راهپیمایی پرشکوه، تسهیلات فراهم کرده‌است.

به گزارش ایراف، شورای علمای شیعه افغانستان با انتشار بیانیه‌ای در مورد اربعین حسینی از دولت‌های افغانستان، ایران و عراق قدردانی کرد.

شورای علمای شیعه افغانستان اربعین امسال را باشکوه‌تر و معنوی‌تر از سال گذشته خوانده که در فضایی امن برگزار شد.

در این بیانیه از حضور چشمگیرتر  مردم افغانستان در مراسم اربعین امسال به دلیل اشتیاق آنان یاد شده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «حکومت سرپرست افغانستان در مورد توزیع پاسپورت، تأمین امنیت و سهولت سفر، سفارت و کنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق در صدور ویزا برای زائرین کمال همکاری را انجام دادند.»

بیانیه افزوده است که براساس گزارش‌های اولیه تاکنون بیش از ۶۰ هزار ویزا توسط نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در افغانستان برای زوار اربعینی صادر شده است. افزون بر این ده‌ها هزار نفر از مهاجرین افغانستانی مقیم ایران از تسهیلات حضور در مراسم اربعینی بهره‌مند گردیده‌اند.

شورای علمای شیعه افغانستان همچنین همکاری‌های طالبان، ایران و عراق تشکر کرد. چنانچه که آمده است: «از همکاری‌های بی‌شائبه مسئولین حکومت سرپرست افغانستان، مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق به خاطر فراهم نمودن زمینه حضور زائرین مخلص کشور ما در مراسم باشکوه اربعین حسینی امسال، کمال قدردانی و تشکر را می‌نماید.»

پیشنهاد:   شرایط ویزای رایگان ایران برای زائران افغانستانی اربعین: داشتن ویزای عراق و تضمین بازگشت

در ادامه شورای علمای شیعه افغانستان از جمهوری اسلامی خواستار رفع مشکل عدم صدور ویزا برای آن عده از داوطلبان افغانستانی شده که در نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند؛ اما موفق به دریافت ویزا نشده‌اند.

گفتنی است که روز چهارشنبه ۷ شهریور با پایان زمان تعیین‌شده، صدور روادید دوبار ورود رایگان ایران برای زائران افغانستانی اربعین به اتمام رسید.

با وجود افزایش دوبرابری تقاضای ویزای ایران، جمهوری اسلامی امکان حضور اکثر متقاضیان افغانستانی در مراسم اربعین را تسهیل کرد و ۵ نمایندگی کنسولی ایران در کابل، قندهار، هرات، مزارشریف و جلال‌آباد با حداکثر ظرفیت به طور شبانه‌روزی به خدمت‌رسانی کردند که از آن جمله می‌توان به صدور ۶۶ هزار ویزا حتی بعد از اربعین، تسهیلات حمل و نقل و توافق با دولت عراق برای پذیرش زائران افغانستانی تا آخر صفر، اشاره کرد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=33996

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *