جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف؛ وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان در خبرنامه‌ای که روز شنبه منتشر کرده نوشته است که «محتسبان» امر به معروف و نهی از منکر طالبان به مساجد ولایت نیمروز رفته‌ بودند.

آنها به مردم نیمروز گفته‌اند که باید در نماز جماعت حضور داشته باشند و سر و صورت خود را طبق «شریعت اسلام» اصلاح کنند.

ریاست امر به معروف و نهی از منکر نیمروز قبلا دستور داده بود که باید کافی‌شاپ‌ها در این ولایت مسدود شوند و پخش موسیقی در تالارهای عروسی نیز ممنوع شود.

این وزارت گفته پیاده کردن قانون امر به معروف و نهی از منکر طالبان هدف مهم و اساسی‌شان است.

عبدالغفار فاروق، رییس امر به معروف و نهی از منکر نیمروز، قبلا اظهار کرده بود: «کافی‌شاپ‌ها و دخانیات‌تان را ببندید در جامعه یک سلسله اصلاحات به میان آید و اولاد مردم و نسل جوان خراب نشوند.»

احسان الله احسان، یکی از محتسبان ریاست امر به معروف و نهی از منکر نیمروز هم قبلا در اظهاراتش در مورد اقامه نماز خاطرنشان کرده بود: «مشاهده می‌شود که آنجا در مسجد جماعتی ایستاده است؛ اما متاسفانه مغازه‌داران مصروف و مشغول سوداگری هستند.»

محتسبان طالبان، اصلی‌ترین نیروی اجرای قانون امر به معروف هستند و در همه ولایت‌ها فعالیت می‌کنند. آن‌ها وظیفه دارند تا بر رعایت «شریعت اسلام» از طرف مردم نظارت داشته باشند و متخلفا‌ن را به دادگاه معرفی کنند.

محمد صادق عاکف، سخنگوی وزارت امر به معروف در صحبت‌های اخیرش اعلام کرده بود که به زودی ریاست محتسبان زنان نیز در این وزارت ایجاد خواهد شد که در بخش اصلاح زنان کار خواهد کرد.

با  قوانین سختگیرانه امر به معروف که اخیرا نیز به آنها اضافه و منتشر شده بازوی قدرت مجریان قوی‌تر از گذشته شده است به ویژه که حمایت کامل رهبر طالبان را هم دارند.

قانون امر به معروف و نهی از منکر طالبان انتقادهای گسترده‌ای را در داخل و خارج از افغانستان داشته است.

در نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل متشکل از ۱۵  کشور، ۱۲ کشور  طی بیانیه ای خواستار لغو این قوانین سختگیرانه مخصوصا علیه زنان افغانستان شدند و آن را به شدت محکوم کردند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=34720

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *