جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Friday, 20 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزازش ایراف؛ سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ اذعان کرده است که حاکمیت طالبان توجه‌ ویژه‌ای به بازسازی، ثبات و امنیت آثار تاریخی افغانستان داشته است و همچنین از قاچاق آثار تاریخی و استخراج غیرقانونی معادن در کشور به‌گونه کامل جلوگیری شده است.

وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان به تازگی کار بازسازی آرامگاه ناصر خسرو و بررسی وضعیت منار جام در غور را آغاز کردند.

این در حالی است که گروه طالبان در دوره اول حضور خود در افغانستان به آثار تاریخی زیادی در افغانستان آسیب رسانده‌اند.

همچنین کسی هنوز فراموش نکرده است که طالبان مجسمه‌های غول پیکر صلصال و شهمامه بامیان را در سال ۲۰۰۱ ویران کردند.

گفته می‌شود، خیرالله خیرخواه، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ همچنین در حاشیه نشست اتحاد فرهنگ‌ها با اعضای اتحادیه فرهنگی افغان‌های مقیم شهر سن پترزبورگ نیز دیدار کرده و گفته بود: امنیت سراسری در کشور تأمین شده و افغان‌ها به کشورشان بیایند تا زیر یک چتر گردهم شده و با اتحاد و همبستگی در رشد و توسعه کشور سهیم شویم.

وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان گفته که خیرالله خیرخواه؛ سرپرست این وزارت در حاشیه نشست «اتحاد فرهنگ‌ها» با آزادبیگ اوف؛ وزیر فرهنگ ازبکستان نیز دیدار کرده است.

به گفته طالبان، او در این دیدار با اشاره به مشترکات دو کشور در زمینه‌های مذهبی، تاریخی و فرهنگی، بر گسترش صنعت گردشگری میان افغانستان و ازبکستان تأکید کرده است.

در همین حال، وزیر فرهنگ ازبکستان نیز با یادآوری از نقش صنعت گردشگری در تقویت روابط دو کشور گفته، در حال حاضر بهترین فرصت برای گسترش روابط فرهنگی افغانستان و ازبکستان فراهم است.

این در حالی است که طی دو سال گذشته نمایشگاه‌های متعدد کالاهای تجاری کشور ازبکستان در افغانستان برگزار شده است و ازبکستان نیز همانند چند کشور دیگر روابط نزدیکی با طالبان داشته است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=35300

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *