یکشنبه 1 میزان 1403 برابر با Sunday, 22 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف؛ دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی خود در یکی از مدارس دخترانه تهران گفت: “مشکل اکنون ما اختلافات و دعواهای بیخود است و به خاطر همین چیزها همدیگر را بیرون می کنیم و نتیجه این است که قدرتمان کم می شود”

پزشکیان ضمن اینکه اختلافات داخلی را عامل کاهش قوای داخلی دانست گفت: وحدت ما می تواند کشور ما را خیلی قوی تر از این کند”
رئیس جمهور، سپس زنگ آغاز سال تحصیلی را به صدا در آورد.

وفاق به معنی همدلی، همکاری و سازگاری است و رئیس­ جمهور این شعار را مهمترین وجهه دولت خود و دولت چهاردهم بیان کرده بود.

امروز درحالی زنگ مدارس به صدا درآمده است که پیش از این با وجود دستورالعمل پیش ثبت نام برای دانش آموزان اتباع، مشکلاتی در این مسیر وجود دارد که برخی از دانش آموزان اتباع هنوز باوجود آغاز مدارس ثبت نام نشده اند و بسیاری از مراکز آموزشی در این خصوص سلیقه ای عمل می کنند و از ثبت نام دانش آموزان اتباع خودداری میکنند.

مشکلات و پیچیدگی های ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس ایران باعث شده، مهاجرین همیشه برای ثبت نام فرزندان خود با چالش هایی روبه رو باشند.

روند ثبت نام دانش آموزان مهاجر همیشه دستخوش بخشنامه های وزارت آموزش و پروش و دولت می شود.

امسال نیز با وجود اینکه سامانه ملی مهاجرت ایجاد شده اما ثبت نام دانش اموزان اتباع خارجی در مدارس با سختی های فراوانی همراه شده و بسیاری از این دانش آموزان پشت درهای مدرسه مانده اند.

گزارش شده است، برخی دفاتر کفالت به دلیل تجمع گسترده خانواده هایی که برای گرفتن کد یکتا به آنجا مراجعه می کنند به صورت سلیقه ای عمل کرده و بسیاری را دست خالی روانه می کنند.

با این وجود و در این پروسه سخت و طولانی، بسیاری از خانواده ها که درگیر معاش خود هستند از پیگیری ثبت نام کودکان خود باز می مانند.

این در حالی است که غالب افراد و گروه های مهاجرستیز بر طبل خود می کوبند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=35829

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *