جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش خبرگزاری ایراف؛ جان محمد امیری، رییس کتابخانه عمومی ولایت سمنگان در دیدار با رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران گفت که این کتابخانه در سال 1385 با کمک جمهوری اسلامی ایران ساخته و تجهیز شده است.

سید روح الله حسینی رایزن فرهنگی ایران در افغانستان نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشور های مهم در عرصه های مختلف فکری و فرهنگی در منطقه می باشد و در مقاطع مختلف همیشه در کنار مردم افغانستان بوده است.

حسینی افزود: ما آماده هستیم تا در قالب تفاهمنامه‌ها توانمندی و ظرفیت خود را در عرصه فعالیت و تجهیز کتابخانه‌ها با افغانستان به اشتراک بگذاریم و جمهوری اسلامی ایران همیشه در زمینه همکاری‌های مختلف با این کشور اعلام آمادگی کرده است.

او به مسئولان این کتابخانه وعده داد که زمینه سفر آنان را برای تجهیز و بروز رسانی کتابخانه این ولایت به جمهوری اسلامی ایران فراهم کرده تا در قسمت تهیه کتاب‌ها طبق ضرورت و میل شان کتاب انتخاب نمایند.

رایزن فرهنگی ایران در افغانستان در گذشته در دیدار با همتای خود در وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان درباره تجهیز کتابخانه تخصصی در وزارت اقتصاد افغانستان، راه‌اندازی کتابخانه تخصصی دیجیتال مشتمل بر صدها هزار کتاب تخصصی علمی، اقتصادی در دانشکده‌های اقتصاد دانشگاه‌های افغانستان، برگزاری وبینارهای تخصصی اقتصادی بین وزارتخانه‌های اقتصادی ایران و افغانستان، بهره‌مندی از به روزترین اقتصاد علمی دنیا در نشست‌های تخصصی اساتید دو کشور گفتگو کردند.

حسینی همچنین در دیدار با معاون وزیر اقتصاد طالبان گفته بود که زبان فارسی میراث مشترک دو کشور است.

وی در این دیدار با با برشمردن ظرفیت‌های فرهنگی، علمی، تکنیکی، فنی و اقتصادی مراکز علمی و دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران، آمادگی رایزنی فرهنگی را برای ارائه خدمات مورد نیاز در عرصه‌های مختلف اعلام کرد.

گسترش شرکت‌های دانش بنیان، اعلام آمادگی اعزام اساتید و استفاده از ظرفیت رسانه و هنر در انعکاس ضرورت‌های همکاری‌های دو کشور نیز از جمله موضوعاتی بود که از سوی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مطرح شد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=35565

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *