بزرگداشت فردوسی و روز پاسداشت زبان فارسی در پاکستان- ایراف

به مناسب ۲۵ اردیبهشت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی در سراسر جهان از جمله پاکستان نشست‌های ادبی برگزار شد.

به گزارش ایراف به نقل از ایرنا، روز چهارشنبه، گردهمایی فرهنگی-ادبی به مناسبت این روز، در شهر راولپندی پاکستان برگزار شد. در این مراسم، مجید مشکی، رایزن فرهنگی سفارت ایران در پاکستان، و مهدی طاهری، مسئول خانه فرهنگ ایران، به همراه تعدادی از استادان برجسته زبان فارسی از دانشگاه‌های پاکستان حضور داشتند.

سخنرانان در این نشست که در خانه فرهنگ ایران برگزار شد، به بررسی جایگاه و تاریخچه درخشان زبان فارسی در شبه‌قاره و تحلیل ابعاد مختلف شاهنامه فردوسی پرداختند.

دکتر عنبرین یاسمین، رئیس گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه نومل، با اشاره به مشترکات فرهنگی ایران و پاکستان گفت: زبان فارسی حدود هشت و نیم قرن زبان رسمی این منطقه بوده است و فردوسی نقش مهمی در ارتقای فرهنگ مشرق زمین داشته است.

در ادامه، دیگر چهره‌های ادبی نیز درباره شخصیت حکیم فردوسی سخنرانی کرده و شاهنامه را حامل پیام‌هایی از امید، سلامتی و دوستی دانستند. آن‌ها تأکید کردند که این حماسه‌سرا به انسان‌دوستی ایرانی‌ها و دیگر اقوام اشاره کرده است.

این گردهمایی که به مناسبت روز ملی پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار شد، با استقبال گسترده علاقه‌مندان و اهالی فرهنگ و ادب در پاکستان مواجه شد.

زبان فارسی به عنوان یکی از کهن‌ترین زبان‌های زنده دنیا، نقشی ویژه در حفظ و حراست از تمدن غنی ایرانی_اسلامی داشته و در طی قرن‌ها عاملی وحدت‌بخش برای همه جوامع این سرزمین بوده است.

پیشنهاد می شود: جای خالی گروه‌های علمی فراملیتی در استحکام و توسعه زبان فارسی

پیشنهاد:   پل بزن بین بلخ و نیشابور، هردو اقلیم یک خراسان است
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=19847

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *