پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Wednesday, 18 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

منابع معتبر به ایراف می‌گویند که روند صدور ویزای دوبار ورود رایگان ایران برای زائران افغانستانی تا روز چهارشنبه ۷ شهریور ادامه دارد و کاروان‌های زیارتی می‌توانند تا ۳۰ صفر وارد عراق شوند.

به گزارش ایراف، منابع معتبر می‌گویند که تاکنون بیش از ۵۰ هزار ویزای دوبار ورود رایگان برای زوار افغانستانی از سوی نمایندگی‌های کنسولی جمهوری اسلامی در این کشور، صادر شده و این روند تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت و پس از آن سیستم قفل خواهد شد.

براساس این گزارش، زوار می توانند تا روز ۳۰ صفر وارد کشور شوند. هر زائر می تواند حداکثر تا ۲۰ روز در ایران توقف داشته باشد که البته به برنامه ریزی کاروان‌داران بستگی دارد.

منبع یادشده به ایراف می‌گوید که تاکنون بیش از ۵۰ هزار روادید برای زوار افغانستانی از طریق شرکت های زیارتی صادر شده که آمار روادید صادره تا دوشنبه ۵ شهریور تا ساعت ۲۰ به وقت کابل به شرح زیر اعلام بوده است:
۱. کابل – ۲۶۰۰
۲. قندهار – ۱۷۰۰
۳. مزار شریف – ۲۵۰
۴. هرات – ۳۰۰
مجموعا: ۴۸۵۰ فقره

افزون بر این، آمار کل روادید صادره از ابتدای پروسه آغاز صدور ویزای زیارتی اربعین از سوی نمایندگی‌های ایران در افغانستان به شرح زیر است:
۱. کابل – ۲۵۰۰۰ فقره
۲. هرات – ۱۵۰۰۰ فقره
۳. قندهار – ۸۵۰۰ فقره
۴. مزار شریف – ۴۳۰۰
مجموعا: ۵۲۸۰۰ فقره

انتظار می رود بر اساس روادید صادره در روز دوشنبه، روز سه شنبه بالغ بر ۵۰۰۰ زائر وارد مرز دوغارون شوند.

لازم به ذکر است که از ابتدای روند عزیمت کاروان‌های زائران خارجی به عتبات عالیات عراق در ایام اربعین، سفارت و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در شهرهای مختلف افغانستان، متعهد به تسهیل صدور روادید دوبار ورود رایگان برای زائران افغانستان بوده و علیرغم مشکلات فراوان، حتی پس از اربعین نیز به ارائه خدمات برای تسهیل سفر زوار افغانستانی به ایران و عراق ادامه می‌دهند.

پیشنهاد:   ستاد اربعین تنها مرجع تصمیم‌گیری درباره سفر زایران خارجی به عراق است

در چارچوب همین برنامه و در نتیجه رایزنی‌های ایران، طرف عراقی نیز متعهد شده که تا ۱۰ روز بعد از اربعین حسینی هم کاروان‌های زیارتی افغانستان را بپذیرد و تمامی تسهیلات کنسولی، خدماتی و رفاهی را برای آنان فراهم کند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=33718

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *