شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
آمادگی ایران برای ارائه خدمات آموزشی

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان از آمادگی این نهاد برای زمینه سازی ارائه خدمات آموزشی به دانشجویانی که تمایل به تحصیل در دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران را دارند، خبر داد.

به گزارش ایراف، سید روح الله حسینی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان با مسئولین آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد و سرپرست اداره آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، پس از بررسی زوایای مختلف ظرفیت‌های دانشگاه فردوسی مشهد در ارائه خدمات آموزش تخصصی زبان فارسی به غیرفارسی زبان، تفاهم نامه همکاری میان رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان با اداره آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان به امضا رسید. ضرورت آموزش زبان فارسی به دانشجویان غیر ایرانی از جمله اولویت‌های سامان بخشی به دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران را دارند.

در این دیدار حسینی با اعلام آمادگی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در افغانستان برای زمینه سازی ارائه خدمات آموزشی به دانشجویانی که تمایل به تحصیل در دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران را دارند، شرایط واقعی در افغانستان را متمایز از عرصه مجازی ارزیابی نمود که نیازمند بازیابی معنا و مفهوم همکاری جمهوری اسلامی ایران با کابل است.

وی افزود: جغرافیای حاکم بر دانشگاه فردوسی و ظرفیت‌های گسترده ای که این دانشگاه در خود جای داده، ضرورت محور قرار گرفتن در راستای همکاری‌های علمی و فرهنگی گسترده با دانشگاه‌های افغانستان را بیش از پیش برجسته می نماید.

در ادامه شهلا شریفی سرپرست اداره آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، ضمن استقبال از اظهارات رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، آمادگی دانشگاه فردوسی مشهد را در زمینه‌های گوناگون علمی و فرهنگی با هدف گسترش روابط با دانشگاه های افغانستان اعلام کرد.

درباره ی حمایت بنیاد محصلین افغان از مسیح حمیدی/ نگاهی به افتخارات افغانستانی ها در المپیاد های ایران بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=12546

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها