پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

رایزنی «حقانی» با وزیر خارجه ازبکستان

وزیر کشور حکومت سرپرست افغانستان با وزیر امور خارجه ازبکستان دیدار و طرفین درباره «موارد مشترک فرهنگی-تاریخی و پروژه‌های اقتصادی» گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایراف، «سراج‌الدین حقانی» وزیر کشور حکومت سرپرست افغانستان با «بختیار سعیداف» وزیر امور خارجه ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزارت کشور افغانستان با نشر خبرنامه‌ای گفته است که حقانی در این دیدار، آغاز پروژه‌های اقتصادی را «برای ثبات منطقه» مهم عنوان کرده است.

سعیداف از تلاش‌های حکومت سرپرست افغانستان در خصوص تأمین امنیت، مبارزه با مواد مخدر  و ثبات منطقه‌ای ابراز خرسندی کرده است.

وزیر امور خارجه ازبکستان روز گذشته طی یک سفر رسمی به کابل سفر کرد و تاکنون با چندین مقام‌ ارشد حکومت سرپرست افغانستان از جمله نخست‌وزیر آن دیدار کرد.

وزیر امور خارجه‌ ازبکستان در دیدار با ملا محمدحسن آخوند نیز گفت کشورش می‌خواهد برای ایجاد یک کارخانه‌ سیمان، استخراج زغال سنگ و تولید ۲۰۰ مگاوات برق از زغال سنگ در افغانستان سرمایه‌گذاری کند.

سعیداف در دیدار با ملا برادر؛ معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت سرپرست افغانستان هم گفته که تاشکند در آینده نزدیک سفیر کابل را می‌پذیرد.

بختیار سعیداف در این دیدار گفته کشورش می‌خواهد تجربیات خود را درباره‌ اجرای پروژه‌های اقتصادی و کشاورزی با حکومت سرپرست افغانستان در میان بگذارد.

سعیداف در این دیدار گفت: «رییس جمهور ازبکستان همواره بر روابط خوب و برادری میان ازبکستان و افغانستان تاکید دارد و معتقد است که نباید افغانستان تنها گذاشته شود».

در بیش‌ از دو سال و نیم گذشته ازبکستان با حکومت سرپرست افغانستان تعامل گسترده داشته است و هیأت‌های مختلفی از دوطرف به کابل و تاشکند سفر کرده‌اند.

پیشنهاد:   اهمیت راهبردی اتصال ریلی افغانستان به ترکیه

پیش تر وزیر خارجه ازبکستان اعلام کرد سفیر حکومت سرپرست افغانستان را می‌پذیریم

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=9897

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *