پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

وزارت خارجه ازبکستان: سفیر حکومت سرپرست افغانستان را می‌پذیریم

وزیر امور خارجه ازبکستان که در رأس هیأتی به کابل سفر کرده، می‌گوید تاشکند در آینده نزدیک سفیر حکومت سرپرست افغانستان را می‌پذیرد.

به گزارش ایراف، «بختیار سعیداف» در دیدار با ملا برادر؛ معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت سرپرست افغانستان گفته که تاشکند در آینده نزدیک سفیر حکومت کنونی را می‌پذیرد.

وزیر امور خارجه ازبکستان با محمد حسن آخوند؛ نخست وزیر و عبدالغنی برادر؛ معاون اقتصادی نخست وزیر و برخی مقامات دیگر حکومت سرپرست افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرده است.

سعیداف در این دیدار گفت: «رییس جمهور ازبکستان همواره بر روابط خوب و برادری میان ازبکستان و افغانستان تاکید دارد و معتقد است که نباید افغانستان تنها گذاشته شود».

وی افزود: ازبکستان می‌خواهد برای ایجاد کارخانه تولید سیمان، استخراج زغال سنگ و پروژه تولید ۲۰۰ مگاواتی برق از زغال سنگ، سرمایه‌گذاری کند.

این در حالی است که یک هیات فنی ازبکستان نیز به زودی قرار است برای بررسی پروژه راه‌آهن «ترانس افغان» به افغانستان سفر کند.

عصمت‌الله ایرگاشف؛ نماینده ویژه رییس جمهور ازبکستان در امور افغانستان پیش از این با تاکید بر تعامل با حکومت سرپرست افغانستان تصریح کرده بود طالبان واقعیتی است که باید پذیرفته شود.

عبدالسلام حنفی؛ معاون اداری نخست وزیر حکومت سرپرست افغانستان نیز در دیدار جداگانه‌ای با وزیر خارجه ازبکستان گفته: «ما برای اجرای پروژه‌های ترانزیتی به ویژه کاسا – ۱۰۰۰، تاپی و پروژه راه آهن افغان-ترانس که آسیای مرکزی را به آسیای جنوبی از طریق افغانستان وصل می‌کند، در تلاش هستیم».

پیشنهاد می شود: عزم ازبکستان برای سرمایه‌گذاری در بخش معدن و انرژی افغانستان

پیشنهاد:   رایزنی «حقانی» با وزیر خارجه ازبکستان؛ فرهنگ و اقتصاد محور گفت‌وگو
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=9894

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *