جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Friday, 20 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

مخالفان مسلح حکومت سرپرست افغانستان رهبری قوی و حامی خارجی‌ ندارند

گزارش نهاد «ارزیابی سالانه تهدیدها علیه امنیت ملی آمریکا» نشان می‌دهد دولت سرپرست افغانستان قدرت خود را در این کشور تقویت و نیروهای مخالف را نیز سرکوب کرده است.

به گزارش ایراف، بر اساس این گزارش، چشم‌انداز مقاومت تهدیدآمیز علیه دولت فعلی افغانستان پایین است، زیرا بسیاری افغان‌ها از جنگ و انتقام‌جویی خسته‌اند.

در این گزارش آمده است نیروهای مخالف رهبری قوی و حمایت خارجی ندارند. با این حال، یافته‌های آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا نشان می‌دهد که دولت سرپرست افغانستان به اولویت اجرای حکومت دینی ادامه خواهد داد.

در این گزارش تأکید شده است که تمرکز قدرت‌های منطقه‌ای بر این است که مشکلات افغانستان محدود به داخل این کشور بماند و همزمان تلاش می‌کنند تا تعاملات دوجانبه با دولت سرپرست افغانستان را گسترش دهند.

با این حال در گزارش مذکور تصریح شده است که کشورهای منطقه به درخواست دولت سرپرست افغانستان مبنی ‌بر به‌رسمیت‌ شناختن این دولت با احتیاط عمل خواهند کرد.

در بخش دیگری از گزارش آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا آمده است که داعش شاخه خراسان با هدف قرار دادن منافع سایر کشورها در افغانستان، در پی تضعیف مشروعیت دولت سرپرست افغانستان است.

پیش از این، دبیر کل سازمان ملل متحد نیز در گزارش فصلی خود نوشته بود که گروه‌های مخالف مسلح طالبان هیچ چالشی در کنترل مناطق مختلف در برابر دولت سرپرست افغانستان ایجاد نکرده‌اند.

پیش از این گوترش اعلام کرد: نشست‌های مخالفان حکومت افغانستان فاقد انسجام و بی‌نتیجه بوده است

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=9696

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *