ارتش پاکستان خواستار ممنوعیت استفاده از خاک افغانستان علیه همسایگان شد

ارتش پاکستان از حکومت سرپرست افغانستان خواست که اجازه ندهد که تروریست‌ها از خاک این کشور برای حمله به همسایگان استفاده کنند.

به گزارش ایراف، ارتش پاکستان با انتشار گزارشی در زمینه عملیات جلوگیری از ورود عناصر تروریستی از مرز افغانستان از حکومت سرپرست خواست که اجازه ندهد که تروریست‌ها از خاک افغانستان برای حمله به همسایگان استفاده کنند.

در بیانیه ارتش پاکستان آمده است که عملیات به موقع نیروهای امنیتی جلوی ورود ۵ تروریست از خاک افغانستان را گرفت و طی تبادل آتش دو تروریست کشته و سه نفر دیگر از آنان زخمی شدند.

نیروهای امنیتی این کشور طی دو عملیات جداگانه در منطقه وزیرستان شمالی ۱۰ تروریست را کشتند و سه نفر دیگر نیز زخمی شدند.

ارتش پاکستان خطاب به حکومت سرپرست افغانستان گفت که اسلام‌آباد همواره از کابل خواسته است تا از مدیریت موثر مرزها در داخل قلمرو خود اطمینان حاصل کند.

روابط عمومی ارتش پاکستان افزود: انتظار می رود طالبان به تعهدات خود عمل کند و جلوی استفاده تروریست ها از خاک افغانستان برای اقدامات تروریستی علیه پاکستان بگیرد.

پاکستان هموازه همسایه غربی خود یعنی افغانستان را به کم کاری در مبارزه با تروریسم به ویژه نیروهای ضد پاکستانی موسوم به تحریک طالبان متهم و اعلام کرده که طالبان پاکستانی آزادانه در خاک افغانستان تردد و دست به حملات علیه پاکستان می‌زنند؛ اتهامی که دولت‌های سابق و حکومت سرپرست کنونی در افغانستان آن را رد می‌کنند.

حکومت سرپرست افغانستان با نادرست خواندن اتهامات طرف پاکستانی، از اسلام‌آباد خواسته تا به جای متهم کردن همسایگان راهکار مشکلات خود را در داخل جستجو کند.

نمایندگی دائم پاکستان در سازمان ملل هفته گذشته در جلسه بررسی وضعیت افغانستان از شورای امنیت خواست تا در کنار اسلام‌آباد ، حکومت سرپرست افغانستان را به برخورد علیه عناصر تروریستی از جمله گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان تشویق کند.

پیشنهاد می شود: «زرداری» برای دومین بار رئیس جمهور پاکستان شد

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=9223

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *