گاز ایران ضامن امنیت انرژی پاکستان است

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان طرح مشترک گازی با جمهوری اسلامی ایران را نماد دوستی دو کشور دانست و تاکید کرد: خط لوله انتقال گاز از ایران بخش مهمی از برنامه‌های اسلام‌آباد برای تضمین امنیت انرژی خود است.

به گزارش ایراف، ممتاز زهرا، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان طی کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود در اسلام‌آباد در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران در رابطه با پروژه مشترک گازی ایران و پاکستان گفت: تضمین امنیت انرژی همچنان اولویت اصلی دولت پاکستان است و پروژه گازی با ایران در میان پروژه‌های دیگر، بخش مهمی از برنامه ما برای آینده انرژی کشور را تشکیل می‌دهد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر رسمی‌ خود به پاکستان اعلام کرد: گفت‌وگوهای مهمی با همتای پاکستانی خود درباره طرح خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان انجام داده و معتقد است که تکمیل این پروژه در راستای منافع دو ملت است.

از سوی دیگر، همزمان با اقدام ایران در مجامع حقوقی بین المللی، دولت موقت پاکستان لایحه مرتبط با احداث ۸۱ کیلومتر خط لوله از مرز مشترک با ایران تا بندر گوادر در ایالت بلوچستان این کشور را تصویب کرد و به اجرای آن چراغ سبز نشان داد.

پس از تصمیم مهم کمیته انرژی برای پیشبرد طرح انتقال گاز از ایران به پاکستان، چراغ سبز پاکستان به اجرای خط لوله صلح از مرز مشترک با ایران تا بندر کابینه دولت پاکستان برای عملیاتی کردن طرح احداث خط لوله بسیار حائز اهمیت تلقی می‌شود.

در این رابطه مطالعه چراغ سبز پاکستان به اجرای خط لوله صلح از مرز مشترک با ایران تا بندر گوادر پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=8091

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *