پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

حمدالله محب: پس از سقوط کابل هیچ کشوری به اشرف‌غنی پناه نداد

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی دولت اشرف غنی می‌گوید پس از سقوط نظام جمهوری هیچ کشوری حاضر نشد به رییس جمهوری فراری افغانستان و همراهانش پناه دهد و او مجبور شد به امارات برود.

به گزارش ایراف، «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی دولت غنی تصریح کرد: من از هیچ مقاومتی که اسلحه و فرماندهی و نقشه آن در دست بیگانگان باشد، حمایت نمی‌کنم. البته اگر امکانات خودمان را داشته باشیم، قضیه فرق می‌کند.

وی در ادامه اظهار داشت: پس از سقوط نظام جمهوری، کشورهای غربی حاضر به پذیرش اشرف غنی نشدند و حتی دولت دهلی که رابطه خوبی با کابل داشت نیز حاضر به پذیرفتن وی نبود.

محب در توضیح چرایی پناه بردن اشرف غنی به امارات، به‌جای هند یا کشورهای غربی گفت: سیاست رسمی هند این است که هرکس در کابل قدرت دارد با همان طرف رابطه داشته باشد و ما دیگر در قدرت نبودیم؛ نروژ و سوئیس هم که کشورهای بی‌طرف به حساب می‌آیند به رئیس‌ جمهور جای ندادند. پس به امارات رفت و به آنها پناه برد.

حمدالله محب، در زمان سقوط نظام پیشین افغانستان، مشاور امنیت ملی اشرف غنی بود و گفته می‌شود که نقش مهمی در ارتباط و تبانی میان حکومت کنونی و پیشین ایفا کرد و در واگذاری قدرت به طالبان نقش محوری داشت.

برادر اشرف غنی: محب به برادرم خیانت و به مردم افغانستان دروغ گفت

پیشنهاد:   از سایگون تا کابل؛ دیپلمات‌های آمریکایی با هلیکوپتر از سفارت فرار کردند
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=7781

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *