ندیم: تامین حقوق زنان در افغانستان بی‌سابقه است

وزیر تحصیلات عالی حکومت سرپرست افغانستان در سمیناری در کابل از برگزاری نشست‌ها در خارج از کشور انتقاد کرد و گفت: آنچه درباره حقوق زنان در این نشست‌ها مطرح می‌شود، بی‌جاست؛ زیرا تامین حقوق زنان در حکومت کنونی بی‌سابقه است.

به گزارش ایراف، ندامحمد ندیم در سخنرانی خود در سمینار “اصلاح و تربیت مبلغان برای دعوت و ارشاد” گفت: اکنون بیش از هر زمان دیگری حقوق زنان در کشور تامین شده است.

وزیر تحصیلات عالی حکومت سرپرست افغانستان افزود: «نشست‌های خارج از کشور با بی‌شرمی برگزار می‌شود و در آن از وضعیت افغانستان ابراز نگرانی می‌شود. شرکت کنندگان نیز درباره نقض حقوق زنان در افغانستان گفت‌وگو می‌کنند. امارت اسلامی آن‌قدر به حقوق و عزت زنان در کشور توجه داشته که هیچ کس در دنیا در این سطح به آن توجه نکرده است».

با این حال به گفته‌ ندامحمد ندیم، نظام اسلامی کنونی با مشکلات فراوانی روبه‌رو است و تلاش می‌شود این چالش‌ها از میان بردشته شوند.

سید حبیب‌الله آغا، سرپرست وزارت آموزش و پرورش حکومت سرپرست افغانستان نیز در این سمینار گفته است که اگر قوانین اسلامی به‌گونه‌ درست از سوی شهروندان رعایت شود، نظام کنونی مستحکم‌تر خواهد شد.

این در حالی ا‌ست که در نشست‌های پیرامون افغانستان همواره از نقض حقوق زنان در افغانستان به‌ویژه حق کار و آموزش آنان، ابراز نگرانی شده است.

در این رابطه مطالعه رایزنی رینا امیری با معاون دبیرکل سازمان ملل درمورد زنان افغانستان پیشنهاد می شود.

پیشنهاد:   کرزی بار دیگر خواستار بازگشایی مدارس دخترانه شد
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=6731

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *