بارش برف سنگین در افغانستان راه‌های ارتباطی چندین ولایت را مسدود کرد

در پی بارش برف سنگین و باران شدید طی روزهای اخیر، راه‌های ارتباطی شماری از ولسوالی‌های ولایات بامیان و دایکندی، بدخشان، غور، کنر، نورستان و چند ولایت شمالی افغانستان مسدود شده است.

به گزارش ایراف، به گفته مسئولان محلی بامیان، مسیر کوتل‌های قوناق، شاتو، آبقول کرمان، کوتل خدیر و مسیرهای ولسوالی‌های گیتی و کجران، بامیان – یکاولنگ و یکاولنگ نمبر یک و پنجاب هنوزهم به روی ترافیک مسدود است.

‏مولوی محمد نبی عادل، رئیس فواید عامه نورستان هم می‌گوید که در پی بارش برف و باران بزرگراه ‎کنر – ‎نورستان به روی ترافیک مسدود شد.

به گفته منبع، تلاش‌ها به‌منظور بازگشایی این بزرگراه آغاز شده است.

پیشتر فرماندهی امنیتی بغلان اعلام کرده بود مسیر سالنگ عصر یک‌شنبه، ۲۹ بهمن به‌دلیل بارش سنگین برف و طوفان شدید به‌روی تردد وسایل نقلیه مسدود شده است.

این فرماندهی از رانندگان و مسافران خواسته که تا اطلاع بعدی از این مسیر رفت‌و‌آمد نکنند.

خبرگزاری باختر نیز از مسدودشدن راه‌های ارتباطی پنج شهرستان بدخشان به‌دلیل بهمن خبر داده است.

براساس گزارش این رسانه، ریاست مبارزه با حوادث بدخشان گفته است که به‌دلیل بهمن در منطقه «ده‌خواه» در شهرستان شکی این ولایت، مسیر ارتباطی شهرستان های شکی، مایمی، نسی، کو‌ف‌آب و خواهان به مرکز بدخشان مسدود شده است.

صبح دیروز هم بزرگراه کابل- غور ب دلیل بارش برف بسته شد. در زمستان سال جاری خورشیدی این دومین‌بار است که شماری از ولایات افغانستان شاهد بارش برف سنگین هستند.

 

پیشنهاد:   بزرگراه سالنگ در نتیجه بارش برف بسته شد
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=6418

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *