پنج‌شنبه 12 میزان 1403 برابر با Thursday, 3 October , 2024

تازه‌ترین‌ها:

دلیل عدم حضور نمایندگان حکومت سرپرست

وزارت امور خارجه حکومت سرپرست افغانستان در مورد نشست دوحه بیانیه داد.

به گزارش ایراف؛ در این بیانیه آمده است: امارت اسلامی افغانستان در طول دو سال و نیم تلاش کرده است تا پایه‌های سیاسی، اداری، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی حکومتی خود را تقویت کند و همزمان با آن در روابط خود با کشورهای منطقه توانسته به پیشرفت های زیادی دست یابد.

علاوه بر این، امارت اسلامی در مورد تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی، لیست‌های سیاه و پاداش‌ها و آزادسازی ذخایر بانکی افغانستان از طریق کانال‌های مختلف به صورت حرفه‌ای با سازمان ملل متحد و کشورهای غربی به ویژه آمریکا گفتگو کرده است.

امارت اسلامی افغانستان بر این باور است که نشست نمایندگان ویژه در امور افغانستان که توسط آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در دوحه پایتخت قطر برگزار می‌شود، فرصت خوبی برای گفت‌وگوهای صریح و سازنده در مورد موضوعات مورد اختلاف است.

وزارت خارجه به سازمان ملل متحد تصریح کرده است که اگر قرار است به عنوان تنها نماینده رسمی افغانستان در آن شرکت کنند و اگر فرصتی برای گفتگوهای صریح بین هیأت افغانستان و سازمان ملل در مورد همه مسائل در سطح بسیار عالی وجود داشته باشد، در این صورت مشارکت سودمند خواهد بود. در غیر این صورت، مشارکت ناکارآمد، بی فایده تلقی می شود.

لازم به ذکر است که اگر سازمان ملل واقعیت‌های کنونی را بررسی و نفوذ و فشار سایرین را نادیده بگیرد و این نکته را در نظر بگیرد که بر خلاف رژیم گذشته، حکومت کنونی افغانستان زیر بار کسی نخواهد رفت، امکان دستیابی به پیشرفت در مذاکرات با امارت اسلامی افغانستان وجود دارد.

پیشنهاد:   طالبان در نشست دوحه 3 شرکت می‌کنند

تعامل دو سال و نیم میان امارت اسلامی و کشورهای منطقه نشان داده است که اگر تکرار مسائل بیست ساله شکست خورده کنار گذاشته شود و رویکردی واقع بینانه و عمل گرایانه در قبال مسائل تحمیلی، اتهامات و فشارهای یکجانبه اتخاذ شود، در این صورت نیز می توان انتظار پیشرفت روابط دوجانبه با سایر طرف‌ها را داشت.

دراین رابطه مطالعه متقی: شرایط ما برآورده نشود درنشست دوحه شرکت نمی کنیم پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=6123

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *