جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Friday, 20 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

دوحه یک فرصت است به شرطی که خوب مدیریت شود

در آستانه نشست دوحه در مورد افغانستان، ذاکر جلالی؛ مشاور وزیر خارجه طالبان اعلام کرد گفتگوهای مقامات کابل با نمایندگان سازمان ملل درباره نشست دوحه همچنان جریان دارد.

به گزارش ایراف، در پیام آقای جلالی در شبکه اجتماعی اکس/توئیتر آمده است: “حکومت سرپرست افغانستان «طرفدار مشارکت موثر در این نشست و تداوم تعامل افغانستان با سایر سایر کشورهای جهان و مجامع بین المللی است.

فرصت گفتگوهای شفاف و عادلانه بین افغانستان و سایر کشورها در سطح عالی وجود دارد و در همین حال حکومت سرپرست بعنوان نماینده رسمی افغانستان می تواند به مسئولیت خود عمل کرده و در آن حضور یابد.”

وی افزود: «همکاری و تعامل بین حکومت سرپرست افغانستان (امارت اسلامی) و سازمان ملل و بازیگران منطقه‌ای و غربی همچنان ادامه دارد. دوحه یک فرصت است، به شرطی که به خوبی مدیریت شده و جلسات بیشتری نیز برای افزایش سطح تعاملات نیاز است.»

لازم بذکر است که نشست دوحه با میزبانی آنتونیو گوترش؛ دبیرکل سازمان ملل متحد قرار است هفته آینده، با دستور کار بررسی پیشنهادات مطرح شده در گزارش «ارزیابی مستقل افغانستان» بر اساس قطعنامه‌ ۲۷۲۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد طی روزهای ۱۸ و ۱۹ ماه جاری میلادی در پایتخت قطر برگزار شود.

در این رابطه یادداشت دکتر داوود عرفان پیشنهاد می شود:چرا ما را به خیرِ «دوحه» امیدی نیست؟

پیشنهاد:   نماینده دائم ایران در سازمان ملل: تهدیدات تروریستی از درون افغانستان همچنان باعث نگرانی ما است‌
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=5680

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *