پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

برنامه‌ای برای فعالیت‌ دیپلماتیک در کابل در کوتاه‌مدت نداریم

هم‌زمان با انتشار گزارش‌هایی مبنی بر احتمال از سرگیری خدمات کنسولی آمریکا در افغانستان، ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی حکومت سرپرست افغانستان می‌گوید در صورت وجود چنین تصمیمی نزد وزارت امور خارجه‌ی امریکا، امارت اسلامی از آن استقبال می‌کند.

به گزارش ایراف؛ ذبیح‌الله مجاهد در این باره به سلام‌وطندار گفت ازسرگیری فعالیت سفارت امریکا در کابل به سود شهروندان هر دو کشور است و در این راستا، امارت اسلامی آماده است امنیت سفارت و دیپلمات‌های امریکایی را تأمین کند.

وی افزود: اگر امریکا بخواهد که با افغانستان تماس‌های دیپلماتیک خود را تقویت ببخشد، سفارت و نمایندگی‌های دیپلماتیک خود را فعال بکند؛ امارت اسلامی در این راستا هیچ مشکلی ندارد؛ بلکه امنیت شان تأمین می‌باشد و ما این را به نفع مردم هر دو کشور می‌دانیم.

به تازگی بخشی از سند تازه‌ی استراتژیک وزارت امور خارجه‌ی امریکا در خصوص افغانستان در رسانه‌ها همگانی شده که شامل مبارزه با هراس‌افکنی، ارائه‌ی کمک‌های اقتصادی و مشارکت محلی و ازسرگیری ارائه‌ی خدمات کنسولی برای شهروندان امریکایی در افغانستان است.

هرچند سفارت امریکا برای افغانستان که پس از سقوط دولت پیشین به قطر منتقل شده، بحث ازسرگیری فعالیت این سفارت در کابل را تأیید نکرده است؛ اما آگاهان باور دارند که امریکا به دلیل منافع سیاسی، تلاش دارد فعالیت سفارتش در افغانستان را از سر بگیرد.

پیشنهاد:   نشست دوحه؛ توفیق طالبان، سازش سازمان ملل یا بازی آمریکا؟
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=4315

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *