به گزارش ایراف،سازمان همکاری اسلامی حمله نظامی به جمهوری اسلامی ایران را نقض آشکار حاکمیت این کشور و قوانین بین‌المللی خواند و این حمله را به شدت محکوم کرد.

این سازمان مجدداً بر موضع خود در برابر هر گونه تشدید تنش که منطقه را در معرض بی ثباتی بیشتر قرار دهد، تأیید کرد.

علاوه بر این، سازمان همکاری اسلامی از جامعه و بازیگران بین‌المللی خواست تا برای کاهش تنش و پایان دادن به چرخه خشونت تلاش کنند.

این سازمان بر موضع قاطع خود مبنی بر توقف فوری تجاوزات اسرائیل علیه نوار غزه، کرانه باختری و لبنان تاکید کرد.

لازم به ذکر است که رژیم صهیونیستی 5 آبان، در یک اقدام تنش‌زا نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هدف قرار داد که با مقابله موفق سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور مواجه شد.

قرارگاه پدافند هوایی کشور نیز صبح شنبه؛ ۵ آبان ۱۴۰۳ با صدور اطلاعیه‌ای درباره دلایل فعال شدن پدافند‌ها در سحرگاه امروز در برخی از شهر‌ها اعلام کرد: باوجود هشدار‌های قبلی مسئولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا، نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد این حادثه در دست بررسی است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=39131

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *