یک‌سوم جمعیت افغانستان از کمبود غذا رنج می‌برند

به گزارش ایراف، نمایندگی سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد نمایندگی افغانستان با انتشار پیامی در ایکس نوشته است که در همکاری با شرکای سازمان ملل متحد و رسانه‌ها در زمینه کشاورزی، سیستم‌های غذایی، دامداری، مدیریت آب و انعطاف‌پذیری آب و هوا در افغانستان کار خواهد کرد.

سازمان فائو در ادامه تاکید کرده است که ما بر تلاش‌ها برای حمایت از جوامع مختلف مردم در افغانستان در جهت امنیت غذایی و معیشت پایدار تاکید داریم.

این درحالی است که دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان ملل متحد (اوچا) چندی پیش درباره ادامه فقر در افغانستان هشدار داد و افزود که فقر نیمی از جمعیت افغانستان را در بر گرفته است.

اوچا تاکید کرد که فقر اقتصادی گسترش یافته و از هر دو افغان، یک نفر را تحت تاثیر قرار داده است.

این نهاد همچنین گفته است که ۸۰ درصد از خانواده‌های افغان روزانه کمتر از یک دلاری در ازای هر عضو خانوده درآمد دارند.

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان ملل متحد افزوده که برای نجات جان شهروندان افغان از فقر فراگیر اقتصادی به کمک‌های بیشتری نیاز است.

اوچا همچنین خاطرنشان کرده که با گذشت هشت ماه، برنامه واکنش بشردوستانه سال جاری برای افغانستان تنها ۲۵ درصد تأمین مالی شده است.

افغانستان یکی از کشورهایی است که آسیب زیادی از تغییرات اقلیمی دیده و جاری شدن سیل‌های ویرانگر آسیب زیادی به مردم در ولایت‌های مختلف این کشور وارد کرده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=39099

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *