«ایران اشتباه بزرگی مرتکب شد». «پاسخ ما به ایران دردناک و مرگبار خواهد بود». «ایران فقط نتیجه حمله اسراییل را خواهد دید». «جهان بعد از حمله ما به ایران خواهد فهمید از چه تدارکاتی استفاده کرده‌ایم».

این‌‌ها بخشی از لفاظی‌های تبلیغاتی و تهدیدآمیز سران سیاسی و نظام رژیم صهیونیستی پس از حملات موشکی وعده صادق ۲ ایران به سرزمین‌های اشغالی بود؛ لفاظی‌هایی که ۲۵ روز طول کشید تا مشخص شود که چیزی جز یک لفاظی صرف نبوده و نیست.

بامداد شنبه، ۵ آبان، سیستم‌ یکپارچه پدافند هوایی ایران از تهران تا خوزستان و ایلام فعال شد. صدای چند انفجار برخی ایرانیان را از خواب بیدار کرد؛ اما ده‌ها میلیون‌ نفر دیگر مثل همیشه شبی آرام را سپری کردند؛ در حالی که براساس ادعای رسانه‌های صهیونیستی بیش از ۱۰۰ جنگنده این رژيم برای حمله به تنها سه هدف بسیج شدند تا پاسخ حملات موشک‌های بالستیک و هایپرسونیک ایران را بدهند!

پناهگاه یا پشت بام؟

حملات موشکی صادق ۱ و ۲ میلیون‌ها صهیونیست را راهی پناهگاه‌ها کرد؛ در حالی که دشمنان صهیونیسم در خاورمیانه و سراسر جهان، از تماشای زنده عبور موشک‌های ایرانی از آسمان چندین کشور منطقه و اصابت آن‌ها به اهداف تعیین‌شده در عمق سرزمین‌های اشغالی، ابراز شادمانی می‌کردند، صهیونیست‌های برخوردار از حمایت همه‌جانبه بزرگترین قدرت‌های نظامی جهان راهی پناهگاه‌ها شدند تا از تیررس موشک‌های ایرانی در امان بمانند.

حدود یکماه بعد از وعده صادق ۲ اما وقتی اسراییل سرانجام از استقرار ناوگان هوایی و دریایی آمریکا و کشورهای اروپایی در آب‌های اطراف ایران مطمئن شد، تصمیم به حمله متقابل گرفت. شماری از مردم ایران نیمه‌شب در پی واکنش سامانه پدافندی کشورشان از خواب بیدار شدند؛ اما به جای این‌که راهی پناهگاه‌ها شوند، به پشت بام‌ها رفتند تا جنگنده‌ها و موشک‌های اسراییلی را در آسمان ایران تماشا کنند؛ اما تنها صدایی که شنیده می‌شد، واکنش رعب‌انگیز سامانه‌های ضد موشکی ایران بود!

شبیه ترقه‌بازی

«حمله» اسراییل به ایران، اسباب طنز و تمسخر مردم ایران را فراهم کرد؛ مردمی که نیمه‌شب به ارتفاعات رفتند تا بلکه ردی از جنگنده‌ها و موشک‌های فوق پیشرفته صهیونیست‌ها ببینند؛ اما شب همچنان ساکت و آسمان آرام بود.

یک کاربر ایرانی نوشته بود: ۱۰۰ جنگنده رادارگریز اسراییل آنقدر پیشرفته بودند که حتی با چشم غیرمسلح هم دیده نشدند!

کاربر دیگری گفت: چرا صبح نزدند که حداقل بیدار می‌بودیم، ما ملت آسوده با ۱۰۰ جنگنده بمباران شدیم؛ ولی همچنان خواب ماندیم!

یکی دیگر از کاربران خطاب به اسراییل نوشت: بیا حداقل خودت بگو کجا را زدی!

واکنش کاربران افغان در شبکه‌های اجتماعی نیز جالب توجه بود. آن‌ها در حالی که تصاویر واکنش پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران را همرسانی کرده‌اند، عملکرد این سیستم در خنثی‌سازی حمله رژيم صهیونیستی را مورد ستایش قرار داده و به قدرت نظامی و هوایی ایران در برابر رژيم اشغالگر، ابراز افتخار کرده‌اند.

یک کاربر افغان نوشته است: شبیه ترقه‌بازی بود. فکر کردم عروسی پسر همسایه است!

یکی دیگر از فعالان افغان در شبکه‌های اجتماعی نوشت: یک ماه طول کشید تا تصمیم بگیرند کجا را نزنند!

شماری دیگر از هم این‌که اسراییل «حمله» کرده و آن‌ها باخبر نشده‌اند، ابراز شگفتی کرده و نوشته‌اند که صبح وقتی بیدار شده از تلویزیون شنیده که اسراییل حمله کرده!

انتشار ویدیوهای فعال شدن پدافند هوایی ایران و همرسانی گسترده تصاویر رهبران سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی از دیگر واکنش‌های شایع در میان کاربران افغان بود.

افزون بر این، رهبران سیاسی افغانستان از حامد کرزی؛ رییس جمهوری پیشین تا عبدالله عبدالله و اعضای شورای عالی مقاومت ملی برای نجات افغانستان هم در بیانیه‌هایی جداگانه، تجاوز هوایی رژيم صهیونیستی به ایران را قویا محکوم کرده و نسبت به تشدید تنش و جنگ‌افروزی این رژيم در منطقه هشدار دادند.

کشته شدن دشمن فرضی!

در رویداد مضحک دیگر، رسانه های صهیونیستی شوخی کاربران ایرانی را که تصویر سید جواد هاشمی؛ هنرپیشه سینما را به عنوان یکی از قربانیان حملات هوایی اسراییل منتشر کرده بودند، جدی فرض کرده و مدعی شدند که معاون هوافضای سپاه پاسداران بر اثر حملات اسرائیل به شهادت رسیده است

رسانه‌های رژیم صهیونیستی با انشار عکسی از سید جواد هاشمی بازیگر سینما مدعی شهادت سردار سیدجواد، یکی از معاونان هوافضای نیروهای نظامی ایران شدند.

یک رسانه دیگر هم به نقل از «چند منبع» مدعی شده که حال وی وخیم است و به بیمارستان میلاد منتقل شده است!

عکس لبنان در اتاق عملیات ایران؟!

یکی دیگر از گاف‌های رژیم صهیونیستی برای بزرگنمایی حمله موشکی به سایت‌های نظامی جمهوری اسلامی، نشان دادن یوآف گالانت؛ وزیر جنگ این رژیم در اتاق عملیات با عکسی از لبنان بود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=39082

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *