به گزارش ایراف، شورای علمای شیعه افغانستان با انتشار بیانیه‌ای، حمله امروز رژیم صهیونیستی به خاک ایران را ناقض حریم و حاکمیت ملی جمهوری اسلامی خواند.

در بیانیه این شورا ضمن محکومیت این حمله آمده است که این حملات تجاوزکارانه منجر به تشدید تنش در منطقه و علیه صلح بین المللی است.

متن کامل این بیانیه در ادامه آمده است:

‏ بسم‌االله الرحمن الرحیم،

” ‏لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا…” قرآن کریم،

از طریق رسانه‌ها شنیده شد که شب گذشته‌ رژیم صهیونیستی و اشغالگر اسرائیل در ادامه جنایات و ویرانگری های وحشیانه خود، به خاک جمهوری اسلامی ایران حمله و تجاوز کرده است.

‏شورای علمای شیعه افغانستان این اقدام تجاوز کارانه و تنش آفرین را شدیدا محکوم نموده ‏و آن را‌‌  نقض حریم و حاکمیت ملی کشور مسلمان و همسایهٔ  افغانستان می‌داند و اینگونه حملات تجاوزکارانه  و ماجراجویانه را زمینه‌ ساز افزایش تنش در منطقه و تهدید علیه صلح و امنیت بین ‌المللی می‌داند.

‏شورای علمای شیعه افغانستان از نهادها و سازمان‌های بین ‌المللی و کشورهای اسلامی می‌خواهد، با عبرت گرفتن از کشتار و ویرانگری‌های وحشتناک ۱۳ ماهه اخیر در فلسطین و لبنان، با اتخاذ تدابیر و اقدامات لازم و مناسب جلوی ادامه اشغال و نسل کشی در فلسطین و تجاوز و کشتار به لبنان را گرفته و مانع تجاوز به کشور اسلامی مثل جمهوری اسلامی‌ایران گردد.

‏شورای علمای شیعه

‏۱۴۰۴/۸/۵

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=39050

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *