به گزارش ایراف، در حمله ای که امروز جمعه به یک پاسگاه پلیس در «دیره اسماعیل خان» در شمال غربی پاکستان صورت گرفت، دستکم 10 پرسنل امنیتی جان باختند.

علی امین گنداپور، وزیر ارشد ایالت خیبرپختونخوا این حمله را تایید کرده است.

به گفته یک افسر ارشد اطلاعاتی به خبرگزاری فرانسه، تبادل آتش شدید نزدیک به یک ساعت به طول انجامید که 10 پرسنل امنیتی کشته و هفت نفر زخمی شدند.

گمان می رود که حدود 20 تا 25 ستیزه جو در این حمله که در حدود 70 کیلومتری شرق و در نزدیکی مرز با افغانستان رخ داده است، دست داشته اند.

تحریک طالبان پاکستانی(تی تی پی) در بیانیه ای مسئولیت این حمله را برعهده گرفته و گفته است که این حمله در انتقام از کشته شدن استاد قریشی، رهبر ارشد این گروه بوده است.

به گفته ارتش پاکستان، قریشی یکی از 9 ستیزه جوی بود که در جریان عملیات نظامی در منطقه باجور  چند روز پیش کشته شد.

اسلام آباد همواره می گوید تحریک طالبان پاکستانی از افغانستان به عنوان پایگاه استفاده می کند و معتقد است که حکومت کنونی افغانستان به این گروه در نزدیکی مرز پناه داده است. امری که طالبان افغانستان همواره آن را نادرست می داند و رد می کند.

در ماه سپتامبر، منیر اکرم، نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد، به شورای امنیت هشدار داد که تحریک طالبان پاکستان به زودی می تواند به سر نیزه های اهداف تروریستی جهانی تبدیل شود و با گروه هایی مانند القاعده متحد شوند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=38953

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *