به گزارش ایراف: عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست وزیر طالبان با ژائو شینگ، سفیر چین در کابل دیدار کرد.

در اعلامیه ای که از سوی حمدالله فطرت، معاون سخنگوی طالبان منتشر شده، به نقل از سفیر چین آمده است که زمینه برای پروژه های اقتصادی و تجاری در افغانستان فراهم و بر توسعه همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف تاکید شده است.

سفیر چین در کابل همچنین از افزایش سطح صادرات افغانستان به چین خبر داده است. گفته شده است که میزان این صادرات 11.5 درصد بود و امید می رود در سال آینده به 25 درصد افزایش یابد.

سفیر چین در این نشست از چشم پوشی مالیات دولت چین در ماه دسامبر بر محصولات افغانستان خبر داد. به گفته او این اقدام با هدف افزایش صادرات محصولات افغانستان به چین و ایجاد فرصت های شغلی برای افغانستان صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه در حال برنامه ریزی برای گشایش کریدور جدید اقتصادی با افغانستان از طریق تاجیکستان است و برای این منظور نشست سه جانبه بین تاجیکستان، چین و افغانستان برگزار می شود، افزود: تلاش ها برای فعال سازی واخان نیز ادامه دارد.

سفیر چین در کابل در بخش دیگری از سخنان خود در این دیدار ضمن اشاره به تحولات افغانستات از تمایل چین برای سرمایه گذاری در مناطق مختلف افغانستان و اجرای پروژه ها خبر داد.

وی افزود که چین در کنفرانس های بین المللی انکشاف و کمک به افغان ها را افزایش داده و از جامعه جهانی خواسته تا پروژه ها را در افغانستان اجرا کنند.

او همچنین خواستار پیگیری راه گفتگو و مذاکره برای حل مسائل افغانستان شد.

در این دیدار عبدالکبیر ضمن قدردانی از معافیت مالیاتی چین بر افغانستان این اقدام را برای بخش بازرگانی و اقتصاد افغانستان مثبت خواند.

او همچنین کریدور واخان را بهترین توسعه در روابط دو کشور دانست.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=38950

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *