به گزارش ایراف، در پی دیدار بین مقامات قطر و ایتالیا و گفتگو در مورد افغانستان، ذبیح الله مجاهد، ضمن قدردانی از قطر گفت این کشور در «آزادی» افغانستان نقش داشت.

مجاهد در یک فایل صوتی که از سوی رادیو و تلویزیون ملی افغانستان منتشر شده است می گوید، قطر کشوری است که با افغانستان همکاری های زیادی داشته است.

او افزوده است که این کشور در فراهم سازی مذاکرات نقشی مهم داشته است.

سخنگوی حکومت سرپرست در این اظهارنظر همچنین افزوده است که قطر در همکاری های اقتصادی و مشکلات شهروندان افغانستان همواره این کشور را کمک کرده است.

مجاهد همچنین در ادامه نقش قطر گفت که این کشور که میزبان دفتر سیاسی طالبان است نشان دهنده همکاری این کشور با مردم افغانستان است که فراموش نمی شود.

او ضمن قدردانی از این اقدامات قطر از کشورهای دیگر می خواهد که با افغانستان در برقراری روابط جدی باشند که این به نفع همه کشورهاست.

این درحالی است که چند روز پیش وزارت خارجه اندونزی طی اطلاعیه ای از توافق این کشور با قطر برای بورسیه دانشجویان افغان خبر داد.

براساس این توافقنامه که میان “ریتنو مرسودی” وزیر امور خارجه اندونزی و “لولو الخاطر” وزیر امور روابط بین الملل امضا شد، دانشجویان افغان می‌توانند در دانشگاه‌های اندونزی تحصیلات عالی خود را انجام دهند و دولت قطر هزینه این بورسیه‌ها را پرداخت خواهد کرد.

گفته می شود، تعداد بورسیه‌های تعیین شده برای دانشجویان افغان هنوز اعلام نشده است.

اما باید گفت که قطر را همواره به عنوان یک کشور میانجی در تحولات افغانستان به ویژه مذاکرات صلح افغانستان می دانند.

همچنین بسیاری نقش این کشور را در بازگشت مجدد طالبان به قدرت مهم می دانند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=38843

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *