به گزارش ایراف، در راستای توسعه روابط تجاری بین خراسان رضوی و کشور افغانستان قرار است، نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران و افغانستان در کشورهای آسیای میانه از یکم تا چهارم آبان ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی مشهد با حضور بیش از ۳۰۰ مهمان خارجی و ۸۰ تاجر از کشورهای همسایه و آسیای میانه در حال برگزاری است.

این نمایشگاه می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی برای مبادلات تجاری با کشورهای همسایه به ‌ویژه افغانستان باشد، زیرا مراوده و مبادلات تجاری با افغانستان، پاکستان و کشورهای آسیای میانه برای ایران بسیار حائز اهمیت است.

گفتنی است که حضور افغانستان در نمایشگاه بین‌المللی مشهد به نوعی الزامی است، زیرا این کشور می‌تواند با بهره‌مندی از موقعیت‌های این نمایشگاه دیدگاه بسیاری از افراد و کشورهایی که هنوز دانسته‌هایشان نسبت به بازار افغانستان قدیمی است را با حقایق دوران کنونی تغییر دهند، این تغییر نگرش بی‌شک فرصت طلایی برای توسعه و رشد اقتصادی افغانستان خواهد بود.

غلامحسین مظفری استاندار خراسان رضوی با اشاره به حضور کشور افغانستان در این نمایشگاه گفت: کشور افغانستان یکی از شرکای اصلی تجاری با منطقه خراسان است و تلاش ما این است که فضای مناسب و زیر ساخت لازم برای رفت و آمدهای اقتصادی با این کشور در استان انجام و تسهیل شود.

او می‌گوید : هدف دیگر در خراسان رضوی این است که کارهای مشترکی در مرز انجام گیرد تا هم امنیت مرز تامین شود و هم توسعه اقتصادی میان ۲ کشور را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به درخواست سرمایه گذاران افغانستان برای سرمایه گذاری مشترک تصریح کرد: کاهش تعرفه های گمرکی نیز پیگیری می شود تا تسهیلات لازم برای روابط اقتصادی در عمل محقق گردد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=38832

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *