به گزارش ایراف، محمدجواد ظریف، معاون راهبردی رئیس جمهور در امروز، دوشنبه در نشستی با عنوان «راهکارهای تعامل با نخبگان کشورهای منطقه و رفع مشکل اقامتی آنان در ایران» گفت مشکل اصلی این است که سیاست منسجمی در مورد اتباع خارجی که به صورت قانونی و غیرقانونی آمده‌اند، نداریم.

او افزود به همین دلیل است که ابهاماتی مبنی بر اینکه چرا نخبگان ما از کشورهای خارج می‌شوند ما به فکر نخبگان خارجی حاضر در کشور هستیم؟ پیش می‌آید.

او ابهامات در مورد وضعیت نخبگان خارجی در ایران را به دلیل نبود سیاست های منسجم عنوان کرد.

معاون راهبردی رئیس جمهور نبود سیاست‌های منسجم را علت عدم سرمایه گذاری خارجی در این خواند.

او گفت: شاید محیط سرمایه گذاری در کشور ما تقریبا مناسب نیست و آن سرمایه گذار خارجی که به ایران می آید به دلیل سیاست های نامشخص ما عطای این سرمایه گذاری را به لقایش می بخشد.

او در ادامه گفت این وضعیت در شرایطی رخ می دهد که هیچ کشوری به اندازه ایران برای سرمایه گذاری مناسب نباشد اما به دلیل آنکه این سیاست ها مشخص نیست، سرمایه‌گذاری از سرمایه گذاری منصرف می‌شوند.

مهر نوشته است که ظریف در بخش دیگری از سخنان خود در مورد وضعیت مهاجران غیرقانونی در ایران ضمن بیان این امر که حضور میلیون ها پناهنده غیرقانونی منجر به میلیاردها دلار هزینه برای کشور شده گفت چون سیاست‌های مشخصی وجود ندارد، نتیجه دلخواه هم کسب نمی‌شود.

به گفته این مقام ایرانی نگاه تهدیدمحور نه فرصت محور به محیط منجر به ایجاد واقعیت های موجود شده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=38660

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *