به گزارش ایراف، سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که یک بیماری که شدیدتر از COVID-19 است، ممکن است پیش رو باشد.

متخصصان پیش‌بینی می‌کنند که این بیماری که به عنوان بیماری X شناخته می‌شود، مسری‌تر و کشنده‌تر است.

اما آیا جهان برای همه گیری بعدی آماده است یا خیر؟

پایگاه خبری الجزیره در 17آپریل 2020 نوشت: کووید 19 جهان را متوقف کرد. سرمایه مالی بریتانیا برای آنچه که بالاترین میزان در هفته کاری است خالی است. جان 7 میلیون نفر در اثر اقتصاد جهانی از دست رفت و کشورها در بحران فرو رفتند.

اما کارشناسان بهداشت جهانی می گوید کووید 19 در واقع یک بیماری همه گیر خفیف است.

اندروی پلارد استاد دانشگاه آکسفورد گفت: کمتر از 1٪ مردم در جهان جان خود را از دست دادند، اما همه گیری هایی مانند طاعون در قرن 14 وجود داشته است که نیمی از جمعیت کره زمین را کشته است.

سازمان جهانی بهداشت اکنون در مورد بیماری x هشدار می دهد، بیماری ای که احتمالاً عفونت بیشتری دارد و مرگبارتر و عواقب فاجعه بار تری دارد۔

پروفسور سری مون از موسسهGeneva Graduate Institute گفت: ما قطعا آماده نیستیم.

پروفسور پیتر هربای از دانشگاه آکسفود گفت: من فکر نمی کنم سرمایه گذاری کافی برای آماده شدن برای همه گیری بعدی وجود داشته باشد.

آیا واکسن ها واقعا ایمن هستند؟

متخصصین سازمان جهانی بهداشت همچنین نگران انتشار اطلاعات غلط و افزایش نگرهای ضد واکسناسیون هستند.

دایان دوون از جمله افرادی که نگرشهای ضد واکسناسیون دارد در این خصوص گفت: ما با واکسن ها مشکل داریم.

فلورنس حشمت با همین نگرش نیز گفت: شخصاً من هنوز فکر می کنم که واکسن ها برای تحت کنترل نگه داشتن جمعیتی که قبلا برده شده اند، دستکاری شده اند.

پیتر هربری استاد دانشگاه آکسفورد اما گفت که ما بهترین تکنولوژی، بهترین تولیدات و بهترین سیاست بهداشت عمومی را داریم. اما اگر جامعه در این خصوص با ما همراهی نکند با شکست مواجه خواهیم شد.

مایک رایان مدیر اجرای فوریت های سازمان بهداشت جهانی گفت: ما باید این چرخه را که در آن به مردم اطلاعات غلط داده می شود، بشکنیم .ما نیازمند یک مناظره سالم هستیم؛ مناظره ای که بتواند جان میلیون ها نفر را نجات بدهد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=38648

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *