به گزارش ایراف،حنفی الوردک با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس گفت: آن افراد و گروه‌هایی که شایعات بی‌اساس شهادت ده‌ها مهاجر افغان توسط مرزبانان ایران را منتشر و همه مردم را نگران کرده‌اند، باید به مراجع عدلی و قضایی معرفی شوند.

وی تصریح کرد: این افراد و گروه‌ها به اعتماد مردم نسبت به نظام لطمه می‌زنند و در صدد برهم زدن روابط با کشورهای همسایه هستند.

حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رییس جمهور برای افغانستان و سفیر ایران در کابل، نیز در واکنش به این خبر گفته بود که در نتیجه پیگیری های مستقیم از طریق منابع معتبر این اخبار صحت ندارد.

کاظمی قمی افزوده بود که برخورد «قانونی» با ورود «غیرقانونی اتباع غیرمجاز» حق مشروع کشورهاست و نیروهای مرزبانی هر کشوری موظف به جلوگیری از ورود اتباع غیرقانونی هستند.

نماینده ویژه رئیس جمهور برای افغانستان تصریح کرد که مدیریت آمد و شدهای مرزی یک مسئولیت دو طرفه است و کشورهای همسایه وظیفه دارند در قبال عبور غیرقانونی عناصر مشکوک و ترددهای غیرمجاز اتباع خود ممانعت به عمل آورند و در صیانت از مرز خود به تکالیف و تعهدات بین المللی پایبند باشد.

همچنین سردار رضا شجاعی، فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان اخبار منتشر شده رسانه‌ها و افراد معاند مبنی بر تیراندازی به اتباع افغانستان را تکذیب کرد.

چندی پیش خبری مبنی بر جان باختن تعدادی از اتباع افغانستان از سوی ایران منتشر شد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=38614

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *