به گزارش ایراف، ان.بی سی نیوز، امروز یکشنبه نوشته است که مقامات و تحلیلگران آمریکایی بر این اعتقاد هستند که داعش خراسان در سال گذشته تلاش های خود را برای جذب نیرو افزایش داده و یک کمپین تبلیغاتی پیچیده را به راه انداخته است.

به گفته این گزارش این اقدام برای متقاعد کردن مسلمانان ناراضی برای انجام حملات تروریستی در ایالات متحده و سایر کشورهای غربی طراحی شده است.

همچنین در این گزارش آمده است که دستگیری اخیر یک شهروند افغانستان متهم به طراحی حمله در روز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و حوادث مشابه در فرانسه و سوئد تهدید فزاینده داعش را برجسته می کند.

در ادامه این گزارش آمده است که داعش که به دنبال جلب حمایت و عضوگیری از گروهی جوامع مسلمان در اروپا و ایالات متحده است، حجم بالایی از ویدئوها و مقاله ها را به بیش از ده زبان ازجمله فارسی و پشتو، دو زبان اصلی که در افغانستان صحبت می شود، تهیه کرده است.

این گزارش به نقل از کارشناسان آورده است که این گروه ابتدا بر مهاجران تاجیک در غرب متمرکز بود اما داعش درحال تلاش براین نفوذ به سایر جوامع قومی است. این گروه اکنون به دنبال سوءاستفاده از انزوا و بیگانگی افغان ها و سایر مهاجران و پناهندگان مسلمان است که برای ساختن زندگی در جوامع ناآشنا تلاش می کنند.

همچنین به گفته این تحلیلگران داعش در پیام هایی که از طریق شبکه های رسانه های اجتماعی مانند تیک تاک ارسال می کنند خود را به عنوان «تنها سازمان ستیزه جوی اسلام گرای واقعی و خالص در حال مبارزه علیه دولت های منطقه و نفوذ خارجی متخاصم از سوی دشمنانی مانند ایالات متحده» نشان می دهد.

این تبلیغات براساس چندین دهه پیام های القاعده و سایر گروه های شبه نظامی ساخته شده است، بر مداخلات نظامی ایالات متحده در کشورهای مسلمان و حضور ارتش آمریکا در سایر کشورهای مسلمان متمرکز است و ایالات متحده «امپراتوری در حال زوال» معرفی می کند.

این گروه برای اولین بار در آگوست 2021 زمانی که یک بمب را در کنار فرودگاه کابل منفجر کرد که منجر به کشته شدن 170 شهروند افغانستان و 13 نظامی آمریکایی شد، سرفصل های جهانی را به خود اختصاص داد.

در این گزارش همچنین آمده است که داعش جریان های پیام رسانی متعددی دارد که عملیات رسانه ای آنها بخشی از یک کارزار تبلیغاتی و استخدام گسترده تر است.

مقامات و تحلیلگران آمریکایی معتقدند که این گروه به دنبال گسترش عملیات رسانه ای خود با در سایه توجه جهان به جنگ اسرائیل و حماس است.

گزارش در ادامه می افزاید که پلیس اف بی آی آمریکا در نصیراحمد توحیدی را در اوکلاهاما دستگیر و متهم به طراحی و توطئه برای انجام تیراندازی در روز انتخابات کرد. به گفته مقامات آمریکایی توحیدی، توسط داعش برای انجام این کار هدایت می شده است.

گفته می شود او در میان ده هزار شهروند افغانستان بود که پس از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان در سال 2021 از افغانستان خارج شد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=38586

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *