کفار می‌خواهند علما در سیاست نقشی نداشته باشند-دستور تازه رهبر طالبان برای تغییر مقامات امنیتی و محلی-رهبر طالبان: اختلافات و بی‌اعتمادی موجب شکست می‌شود--ایراف

به گزارش ایراف؛ به دستور رهبری طالبان عبدالمتین سعید، رییس عمومی پیشین گمرک در وزارت مالیه به عنوان معاون عواید و گمرکات این وزارت تعیین شد.

همچنین محمدنبی محمدی، معاون پیشین مالی و اداری اداره عالی بازرسی به عنوان معاون ثبت احوال نفوس اداره ملی آمار و اطلاعات تحت اداره‌ی طالبان مقرر شد.

عبدالعلی ملا آغا، فرمانده پیشین حوزه چهارم امنیتی شهر قندهار به عنوان فرمانده امنیت طالبان‌ برای ولایت تخار تعیین شد.

این درحالی است که رهبر طالبان در ماه‌های گذشته مقامات را در سمت‌های مختلف جابه جا کرده است.

چندی پیش هبت‌الله آخوندزاده، نقش علما را در ثبات اجتماعی مهم خوانده و از آنان خواسته است که برای اتحاد در کشور کار کنند.

رهبر طالبان در این دیدار افزوده است که اکنون «صدای منبر و نظام» در کشور یکی‌ است و هیچ اختلافی همانند گذشته وجود ندارد.

رهبر طالبان در این سفرها با مسئولان، علما، و بزرگان قومی دیدار کرده و بر جلوگیری از بی‌اتفاقی (اختلاف) در میان اعضای طالبان تاکید کرده بود.

هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان چندی پیش در سفر به ولایت سمنگان حکومت ملوک‌الطوایفی را عامل بدبختی‌های چنددهه اخیر افغانستان دانسته بود.

رهبر طالبان گفت: »موجب و سبب تمام بدبختی‌های چند دهه اخیر افغانستان بدون شک اختلافات و تشکیل حکومت ملوک الطوایفی بوده است که مردم را بیچاره و آواره کرده است.»

او همچنین افزوده است که این مساله منجر شده است که مردم به پیشرفت هایی که حق شان است،نرسند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=38489

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *