به گزارش ایراف، یو شیائو یونگ، نماینده‌ ویژه چین در امور افغانستان از دیدار خود با نمایندگان اتحادیه اروپا از جمله توماس نیکلسون، نماینده‌ ویژه این اتحادیه در امور افغانستان خبر داده است.

وی با انتشار پیامی در ایکس نوشته است که این دیدار در بروکسل انجام شده: «ما بر تعامل مداوم و توجه بیشتر به بازسازی افغانستان تأکید کردیم.»

این دیپلمات جزئیات بیشتری از گفت‌وگوهای خود ارائه نکرده است.

چین از جمله کشورهایی است که رابطه‌ی نزدیکی با طالبان دارد و با این گروه قراردادهای اقتصادی در زمینه‌ی استخراج منابع طبیعی و معادن افغانستان بسته است.

چین، روسیه، ایران و پاکستان از جمله بازیگران منطقه‌ای هستند که از تعامل با طالبان حمایت می‌کنند.

کمک‌های چین برای بازسازی افغانستان

اراده سیاسی و اقدامات عملی دولت چین برای حمایت از روند صلح و بازسازی در افغانستان هویدا است.

وزارت امور خارجه چین با انتشار مقاله‌ای، موضع چین در قبال مسئله افغانستان را در سال ۲۰۲۳ منتشر کرده است و اعلام نمود که از حکومت‌داری معتدل، میانه‌رو و محتاطانه در افغانستان حمایت و هماهنگی بین‌المللی و منطقه‌ای را در مورد مسئله افغانستان تقویت می‌کند.

برخلاف رفتار مداخله‌جویانه ایالات متحده و سایر کشورهای غربی، چین همواره در مدیریت روابط خارجی خود به اصول پنج گانه همزیستی مسالمت‌آمیز پایبند بوده است.

در چارچوب سیاست توسعه‌ روابط حسن همجواری و دوستانه با کشورهای همسایه، دولت چین به استقلال، حاکمیت و شتمامیت ارضی افغانستان احترام می‌گذارد و فعالانه از روند صلح و بازسازی آن حمایت می‌کند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=38484

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *