کاهش تجارت ترانزیتی افغانستان و پاکستان

به گزارش ایراف، منابع پاکستانی اعلام کرده‌اند که در ماه اوت 2024، حجم صادرات پاکستان به به افغانستان 8.9 میلیون دلار بوده است.

صادرات پاکستان به افغانستان در ماه سپتامبر گذشته 44 درصد افزایش یافته است که اگر بخواهیم این آمار را نسبت به سپتامبر سال گذشته مقایسه کنیم شاهد رشد  94 درصدی صادرات پاکستان به افغانستان بودیم. در حالی که صادرات به افغانستان در سه ماهه اول سال مالی جاری از جولای تا سپتامبر 59 درصد افزایش داشته است.

به گفته منابع دولتی، حجم صادرات پاکستان به افغانستان در ماه سپتامبر 12.8 میلیون دلار بوده است، در حالی که در سپتامبر 2023، صادرات به افغانستان 6.6 میلیون دلار بوده است. در ماه اوت 2024، حجم صادرات به افغانستان 8.9 میلیون دلار بوده است.

براساس این گزارش، صادرات به افغانستان در ماه جولای تا سپتامبر 2024 بیش از 32 میلیون دلار و حجم صادرات پاکستان به افغانستان در مدت مشابه سال گذشته 201.3 میلیون دلار بوده است.

پس از آن، حجم واردات از افغانستان طی ماه جولای تا سپتامبر 2024 به 151.7 میلیون دلار رسید.

این درحالی است که در ماه‌های گذشته پاکستان محدودیت‌هایی را برای کالاهای صادراتی افغانستان به این کشور وضع کرده‌اند. این محدودیت‌ها خسارت‌های زیادی به تاجران افغان وارد کرده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=38473

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *