به گزارش ایراف، برخی منابع به رسانه‌ها گفته‌اند که نتایج بررسی‌های هیئت تحقیق حکومت طالبان که شامل نمایندگان وزارت‌های دفاع، کشور و امور خارجه است، نشان می‌دهد که ادعای کشته شدن اتباع و مهاجرین افغان در مرز با ایران به‌طور کامل نادرست است.

به گفته منابع، این هیئت پس از انجام تحقیقات دقیق، به این نتیجه رسید که اخبار منتشر شده در این زمینه، به‌ویژه در رسانه‌ها، واقعیت ندارد.

یکی از مقامات محلی ولایت نیمروز در این خصوص به خبرگزاری آوا نیز گفته است: رسانه‌ها به‌طور مداوم از ما درباره کشتار این مهاجرین سؤال می‌کردند و ما در پاسخ اعلام می‌کردیم که تحقیقات در حال انجام است. اکنون مشخص شده که برخی رسانه‌های مغرض به دنبال ایجاد اختلاف و سوءاستفاده از احساسات مسلمانان هستند.

این مقام محلی همچنین تأکید کرد که هیچ کشتاری از مهاجرین افغان در ایران واقعیت ندارد و این اخبار به‌طور عمدی توسط دشمنان دو کشور منتشر می‌شود.

یکی از نیروهای مرزبانی نیز گفته است که اخبار مربوط به کشتار مهاجرین افغان در مرز پاکستان و ایران حقیقت ندارد و ویدیوهای منتشر شده در این مورد، قدیمی و مربوط به کشورهای دیگر است.

وی همچنین تاکید کرده است: «اگر در مرز کلگان مهاجرین کشته می‌شدند، حداقل باید یک جنازه به دست می‌آمد، اما چنین چیزی وجود ندارد.»

این نیروی مرزبانی تصریح کرد که باید هوشیار باشیم و فریب تبلیغات دشمنان را نخوریم، زیرا آنها در تلاشند تا بین دو کشور اسلامی نفاق ایجاد کنند.

براساس گزارش برخی رسانه‌ها، مقامات حکومت طالبان هنوز به‌صورت رسمی نتایج این بررسی‌ها را منتشر نکرده‌اند، اما بر اهمیت دقت در اخبار و جلوگیری از گسترش شایعات تأکید دارند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=38409

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *