‏به گزارش ایراف، کیانوش گودرزی در یک نشست خبری با بیان ممنوعیت خرید و فروش ملک برای اتباع گفت: قراردادهایی هم که به صورت دستی نوشته می‌شود، ممنوع و تخلف است.

خبرگزاری ایرنا به نقل از رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران نوشته است که برای اتباع باید شناسه یکتا در یک سامانه جمع‌آوری شود تا براساس آن قرارداد اجاره برایشان نوشته شود.

این مقام صنفی با تاکید بر شناسایی اتباع خارجی و وارد شدن مشخصات آنها در سامانه‌ها گفت که نباید آنها بتوانند از طریق افراد امین ایرانی خود خرید و فروش ملک انجام دهند و باید این شکاف‌ها برطرف شود.

در ماه‌های اخیر با اخراج گسترده اتباع افغانستانی از ایران طرح ساماندهی اتباع مجاز نیز محدودیت‌های روز افزونی را برای مهاجران ایجاد کرده و بسیاری افراد به صورت داوطلبانه به افغانستان باز می‌گردند.

در روزهای گذشته یکی از مقامات طالبان در اسلام قلعه هرات خبر داد که روزانه حدود دو هزار و ۵۰۰ مهاجر افغانستانی از این مرز وارد کشور می‌شوند.

همچنین مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی نیز در اظهاراتی گفته بود که ۲۷۰ هزار تبعه افغانستانی غیر مجاز به صورت داوطلبانه در طول ۶ ماه اول سال جاری از مرز دوغارون در تایباد به کشورشان بازگشته‌اند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=38310

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *