به گزارش ایراف، پنتاگون روز چهارشنبه اعلام کرد که ارتش امریکا به چندین انبار تسلیحات حوثی ها در یمن حمله کرده است.

لوید آستین، وزیردفاع آمریکا در بیانیه ای گفت: بمب افکن های B-2پنج محل ذخیره سازی زیرزمینی تسلیحات را در مناطق تحت کنترل حوثی ها در یمن هدف قرار داده است.

به گزارش سی بی اس نیوز، آستین گفته است که نیروهای ایالات متحده چندین تاسیسات زیرزمینی حوثی ها را هدف قرار داده اند که در آن اجزای مختلف حوثی ها برای هدف قرار دادن کشتی ها غیرنظامی و نظامی در سراسر منطقه استفاده می کردند.

به گفته او مجوز این حمله به دستور رئیس جمهور بایدن صادر شده است.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده در بیانیه خود آورده است که حملات با استفاده از بمب افکن های B-2 توانایی جهانی ایالات متحده را برای رسیدن به اهداف در صورت لزوم در هر زمان و مکان نشان می دهد.

این حمله درحالی به حمایت رژیم صهیونیستی صورت گرفته است که از نوامبر 2023، حوثی ها ده ها حمله موشکی و پهپادی به کشتی های تجاری و نظامی در دریای سرخ انجام داده اند که به گفته آنها پاسخی به جنایات رژیم اسرائیل بوده است.

این گروه نوامبر سال گذشته یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را تصرف کردند . از سوی دیگر، در میانه تشدید تنش ها این گروه مرکز شهر تل آویو را در ماه جولای با یک حمله پهپادی و ب مورد هدف قرار دادند.

گفتنی است این حمله درحالی با هدف حمایت از رژیم صهیونیستی صورت گرفته است که براساس گزارش آژانس توسعه جهانی آمریکا، این کشور تاکنون 310 میلیارد دلار به تل آویو کمک کرده است. گفته می شود از این مقدار 230 میلیارد دلار برای اهداف نظامی و جنگ طلبی رژیم صهیونیستی تخصیص داده شده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=38294

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *