به گزارش ایراف، ملیحه لودی سفیر سابق پاکستان در سازمان ملل در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس در پاسخ به توئیت یک خبرنگار هندی در مورد عدم تمایل هند برای مذکرات با پاکستان نوشت: برای پاکستان خوب است که هند تمایلی به آغاز مذکرات ندارد.

وی ادامه داد: این نظر منعکس کننده سیاست دولت نیست. پاکستان هرگز برای مذکراه با هند، التماس دهلی را نکرده است و این سیاست هرگز تغییر نمی کند.

 خبرنگار ارشد حوزه دفاعی و سیاسی سایت خبری WION هند، سیدنت سبات در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس ویدیویی از وزیر امور خارجه سابق و رهبر حزب مردم پاکستان بلاول بوتو زرداری منشتر کرد.

زرداری در این ویدیو در گفتگو با شبکه خبری آر آی وای پاکستان، گفته بود که هند و پاکستان باید به فکر آغاز مذکرات برای روابط دوجانبه باشند.

این خبرنگار هندی در واکنش به سخنان بلاول بوتو زداری نوشت:

«احساساتی از سوی پاکستان برای هند: نظرات نواز شریف نخست وزیر سابق پاکستان، مریم نواز شریف سر وزیر ایالت پنجاب، بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه سابق و رهبر حزب مردم پاکستان.»

«حقیقت: اتفاقی نخواهد افتاد. دهلی خواهان مذکرات نیست.»

لازم به ذکر است که پیش از این سخنگوی وزرات خارجه پاکستان ممتاز زهرا بلوچ نیز گفته بود که برنامه ای برای دیدار دوجانبه هند و پاکستان در سفر حال حاضر جایشانکار وزیر خارجه هند به اسلام آباد وجود ندارد.

گفتنی است که وزیر خارجه هند  به عنوان نماینده این کشور برای شرکت در بیست و سومین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای به اسلام آباد سفر کرده است.

یاد آور می شود که بیست و سومین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای امروز در اسلام آباد، پایتخت فدرال پاکستان، آغاز شد و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

این اجلاس به میزبانی پاکستان و با هدف تقویت همکاری‌های متقابل و اتخاذ تصمیمات کلیدی در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی برگزار می‌شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=38235

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *