به گزارش ایراف؛ صبح امروز سی‌ویکمین نمایشگاه کشاورزی و دامپروری افغانستان در کابل آغاز به کار کرد.

عطاالله عمری، سرپرست وزارت کشاورزی طالبان در این مراسم گفت: افغانستان آب و هوای مناسب برای کشت و کشاورزی دارد و  باید به کشاورزی توجه بیشتر می‌شد که نشده است. به همین دلیل هنوز هم کشاورزی در افغانستان به حالت سنتی به پیش می‌رود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر به بازار توجه نشده و حالا بعد از سال‌ها جنگ اقدامات اصلاحی صورت گرفته است تا تولید محصولات کشاورزی افزایش یابد.

عمری افزود: بیش از ۶۰ درصد محصولات کشاورزی افغانستان اضافه از نیاز کشور است و باید صادر شود. برگزاری این نمایشگاه فرصتی مناسب برای تاجران، دولت و کشاورزان است زمینه آشنایی دیگر کشورها را با تولیدات داخلی ما فراهم کنند.

مقامات طالبان در نمایشگاه کابل بر توسعه کشاورزی و مدیریت منابع آبی تاکید کردند

در ادامه این مراسم، ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی نخست وزیر طالبان تاکید کرد: کشاورزان زحمت می‌کشند و روزی حلال به دست می‌آورند.

برادر تاکید کرد: افغانستان با داشتن آب و هوای مناسب زمینه خوبی برای گسترش کشاورزی دارد.

این مقام طالبان با بیان اینکه در این نمایشگاه محصولات طبیعی و با کیفیت داخلی به نمایش گذاشته شده گفت: ما می‌توانیم با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی زمینه معرفی محصولات فراهم خواهد شد.

ملابرادر ادعا کرد که کشت صفر شده.و کار روی پیدا کردن کشت بدیل جریان دارد.  وزارت کشاورزی باید آب‌ها را مدیریت کند. و برای محصولات کشاورزی بازار فراهم کند.

این مقام طالبان گفت: می‌خواهیم به بازارهای منطقه و جهان دست‌رسی پيدا کنیم و باید محصولات را درست بسته‌بندی کنیم.

مقامات طالبان در نمایشگاه کابل بر توسعه کشاورزی و مدیریت منابع آبی تاکید کردند

صدراعظم عثمانی، معاون وزارت کشاورزی طالبان گفت: ما در بازار مشکلات داریم اما تلاش می‌شود که حل گردد و بازار جدید پیدا خواهیم کرد.

عثمانی ادامه داد: باید از گسترش بیماری و آفات گیاهات با آموزش به کشاورزان جلوگیری کنیم.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=38208

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *