طالبان از آغاز استخراج معدن مس عینک در روزهای آینده خبرداد

به گزارش ایراف، نشست ارزیابی اثرات محیط زیستی و اجتماعی معدن مس عینک در اداره ملی حفاظت از محیط زیست کابل برگزار شد.

ارزیابی اثرات محیط زیستی و اجتماعی معدن مس عینک همواره به عنوان یکی از مسائل مورد توجه حکومت طالبان بوده است که در نشست امروز نیز با حضور متخصصان محیط زیست و همچنین مسئولان شرکت‌ اِم‌سی‌سی چین به عنوان مجری این پروژه مورد توجه و تاکیذ قرار گرفته است.

زین العابدین عابد یکی از مسئولان اداره محیط زسیت کابل هدف اصلی ارزیابی اثرات محیط زیستی و اجتماعی این معدن را آبادانی کشور و حفاظت از محیط زیست عنوان کرد و گفت: مسئولان اجرایی این پروزه باید هرچه سریعتر طرح و برنامه خود را برای بهبود اثرات زیست محیطی این پروژه ارائه کنند.

در همین حال، شیونگ، معاون اجرایی شرکت بهربه بردار گفت: پروژه مس عینک می‌تواند دوستی میان افغانستان و چین را به تصویر بکشد.

شیونگ افزود: آنان متعهد به توسعه پایدار هستند و لازم است که قبل از آغاز کار پروژه مس عینک، اثرات محیط زیستی و اجتماعی این معدن بررسی و ارزیابی شود.

معدن مس عینک، در ولایت لوگر، در ۳۰ کیلومتری شهر کابل واقع است و گفته شده مساحت آن بالغ بر ۸۰۰ کیلومتر مربع است. پس از بیش از یک و نیم دهه از امضای قرارداد در سال ۲۰۰۸ با شرکت چینی ام‌سی‌سی کار استخراج آغاز نشده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=38063

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *