به گزارش ایراف، محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران پس از سفر به تاجیکستان و حضور در نشست پارلمانی بین‌المللی در سخنرانی گفت که در این مذکرات به موضوعاتی از جمله تامین ثبات و امنیت در افغانستان، مبارزه با مواد مخدر و قاچاق سلاح پر داخته شد.

وی در در ادامه گفت که این فرصت مناسبی بود که در نشست پارلمانی که با حضور 9 الی 10 نفر از روسای مجالس کشورها، برگزار شد، در مورد جنایت های رژیم صهیونیستی و نسل کشی که در غزه و در لبنان در حال وقوع است، به مذکراه بپردازیم.

وی در ادامه تاکید کرد که در مذاکرات دوجانبه با روسای مجالس هم به این بحث توجه شد که که بقییه سازمان ها مثل سازمان روسای مجالس آسیایی و کشورهای اسلامی و مخصوصا روسای مجلس جهانی (آی پی یو) که در هفته پیش رو در ژنو تشکیل می شود هم فعال باشند و نسبت به این موضوع توجه بشود تا بتوانند در صحنه جهانی از لحاظ حقوق بشری و اقتصادی بر رژیم صهیونیستی فشار وارد کنند.

لازم به ذکر است که رئیس مجلس شورای اسلامی پایان هفته گذشته با هدف تحکیم روابط پارلمانی و تسهیل ارتقای روابط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بین دو کشور به تاجیکستان سفر کرد.

وی در این سفر و در دیدار با همتای تاجیک خود با اشاره به مسائل منطقه و حوادث تلخی که در فلسطین و لبنان در حال وقوع است، بیان کرد: قبل از اینکه وارد این بحث شوم، لازم می‌دانم نسبت به مواضع دولت تاجیکستان در رابطه با مسائل بین‌المللی و همراهی با جمهوری اسلامی ایران در موضوع حقوق بشر تقدیر و تشکر داشته باشم.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=37688

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *