به گزارش ایراف، حساب رسمی دفتر معاون اقتصادی معاون اقتصادی نخست وزیر طالبان در ایکس با انتشار اعلامیه خبر از امضای قرارداد استخراج معدن گاز طوطی خبر داد.

این قرارداد با حدود یک میلیارد دلار سرمایه گذاری دارد با حضور عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی نخست وزیر طالبان امضا شد، بین وزارت معادن و نفت افغانستان و شرکت «ایریل» ازبکستان منعقد شد.

طبق این قرارداد، شرکت قراردادی در سال نخست ۱۰۰ میلیون دلار و در جریان ده سال یک میلیارد دلار سرمایه گذاری و از گاز استخراج شده در دو سال اول ۱۰۰ میگاوات برق نیز تولید می کند.

طالبان ابراز امیدواری کرده است که ذخایر گاز طوطی میدان ولایت فاریاب که حدود ۷هزار کیلومتر مربع مساحت دارد، با آغاز استخراج آن تا حدی نیازمندی گاز کشور مرفوع و به صورت مستقیم و غیر مستقیم به هزاران هموطن زمینه کار مساعد خواهد شد.

عصمت الله ارگاشف، نماینده ویژه ازبکستان در این مراسم گفت که روابط بین افغانستان و پاکستان در «بالاترین سطح» خود رسیده است.

او گفت که با امضای قرارداد امروز روابط به سمت پیشرفته تری بین دو کشور خواهد رفت.

طالبان از زمان بازگشت خود با اتخاذ سیاست خارجی اقتصاد محور به دنبال جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی در افغانستان است.

این گروه به دنبال امضای قراردادهایی در حوزه معادن و منابع افغانستان است. در همین رابطه، طالبان قراردادهای استخراج معادن افغانستان را مانند میادین نفتی در شمال افغانستان و در حوزه آمودریا را با شرکت های چینی منعقد کرده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=37479

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *