به گزارش ایراف: سفارت افغانستان در ازبکستان اعلام کرد که «عبدالغفار بحر»، به‌ عنوان سفیر جدید طالبان در تاشکند، کار خود را آغاز کرده است.

پیش از این، وزارت خارجه طالبان اعلام کرده بود، «عبدالغفار بحر» به عنوان سفیر افغانستان به ازبکستان رفته و تا چند روز آینده به‌طور رسمی فعالیتش را آغاز می‌کند.

این درحالی است که اردیبهشت سال جاری منابعی گفته بودند این دیپلمات طالبان به‌جای «مغفورالله شهاب» به عنوان سفیر طالبان در تاشکند تعیین شده و فعالیت خود را آغاز نکرده است.۰

بختیار سعیدوف، وزیر خارجه ازبکستان، با عبدالغفار بحر، کاردار جدید سفارت افغانستان در ازبکستان، دیدار و درباره نگرانی‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرده است.

آقای سعیدوف در این دیدار درباره نقش منافع مشترک و اشتراکات تاریخی میان افغانستان و ازبکستان در گسترش همکاری‌های دو کشور نیز گفت‌وگو کرده است.

در طول سه سال گذشته و پس از بازگشت دوباره طالبان به قدرت در افغانستان ازبکستان رابطه خود را با محوریت مسائل اقتصادی با کابل افزایش داده است.

این کشور در تلاش است تا بتواند پروژه خط لوله تاپی را اجرایی کند تا از این طریق صادرات گاز خود به پاکستان را افزایش دهد.

از سوی دیگر طالبان در ادامه تلاش‌هایش برای افزایش درآمدهای اقتصادی به ازبکستان به چشم یک فرصت برای تامین منافع اقتصادی نگاه می‌کند.

این نگاه و ارتباط خوب میان طالبان و مقامات ازبکستان باعث شده است که چندی پیش تاشکند کاردار طالبان برای سفارت افغانستان در ازبکستان را بپذیرند.

این در حالی است که سه سال از بازگشت دوباره طالبان به قدرت در افغانستان می‌گذرد، اما تاکنون هیچ کشور آنها را به رسمیت نشناخته است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=37450

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *