به گزارش ایراف، به نقل از رسانه ها، منابع نزدیک به هبت الله آخوندزاده رهبر طالبان مدعی شدند که پس از روی کار آمدن این گروه در افغانستان و به دست گرفتن دولت سرپرست، بسیاری از گروه‌های افراطی با رهبر طالبان بیعت کرده اند.

همچنین گروه القاعده به رهبری ایمن الاظواهری و سیف العدل نیز پس از کشته شدن رهبر پیشین طالبان، هبت الله آخوند زاده تجدید بیعت کردند.

به گفته منابع طالبان گروه‌های مسلح وابسته به القاعده از جمله الشاب در سومالی، بوکو حرام در نیجریه، جماعت اسلامی مغرب در شمال غرب آفریقا، جماعت ناصرالاسلام والمسلیمن و انصارالاشریعت در لیبی، با هبت الله بیعت کرده اند و برخی از این گروه ها نیز به صورت مستقل از طالبان اعلام حمایت کرده اند.

همچنین نور ولی محسود رهبر فعلی جنبش تحریک طالبان پاکستان، پس از بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان، بیعت خود را با رهبر تجدید کرد.

اما برخی  از اطلاعات نشان می‌دهد که شماری از گروه‌های جهادی مسلح  از جمله جیش محمد و لشکر طیبه که روابط نزدیکی با سازمان استخباراتی پاکستان (آی اس آی) دارند از بیعت با ملاهیبت الله کناره‌گیری کرده و به گروه داعش خراسان پیوسته اند.

گروه‌های مسلح کشورهای آسیای مرکزی و ایغورهای چین که در حاکمیت نخست طالبان در صفوف این گروه حضور داشتند، پس از اقدامات طالبان علیه این گروه ها، اکنون به داعش خراسان پیوسته اند و علیه طالبان فعالیت می‌کنند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=37447

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *