به گزارش ایراف؛ روزنامه جنگ پاکستان با انتشار مطلبی با تیتر «پیامی از کربلای بیروت» به قلم «حامد میر»، کارشناس مسائل سیاسی و خبرنگار معروف پاکستانی نوشت، سال‌ها قبل «فیض احمد فیض»، شاعر مشهور پاکستانی شعری با عنوان کربلای بیروت سرود.

وی در سال 1978 میلادی به دعوت «یاسر عرفات»، رئیس تشکیلات خودگران فلسطین عازم بیروت شده بود.

فیض احمد فیض به خاطر حمله اسرائیل مجبور شد که بیروت را ترک کند و به سوریه برود اما کربلای بیروت که وی از آن سخن می‌گفت را امروز من هم به چشم خود دیدم.

2 روز است که به بیروت آمده‌ام و از نزدیک شاهد پرواز پهپادها و جنگنده‌های اسرائیلی بر فراز این شهر هستم. صدای انفجار بیشتر از جنوب بیروت شنیده می‌شود و به نظر می‌رسد تلفات انسانی حملات رژیم صیهونیستی به لبنان در حال افزایش است.

بعد از شهادت سید «حسن نصرالله»، دبیر کل حزب الله لبنان مردم این کشور بسیار غمگین هستند. اگر جنگ ایران و اسرائیل ادامه داشته باشد مردم لبنان بیشترین آسیب را از این جنگ می‌بینند. روزی که به بیروت آمدم اسرائیل مسیر زمینی اتصال این شهر به سوریه را بمباران کرد. در سال 2006 که به لبنان آمده بودم از همین مسیر به سوریه رفتم و از آنجا به پاکستان برگشتم.

بعد از مشاهده آسیب‌های جنگ در لبنان خدا را شکر کردم که پاکستان به خاطر سلاح هسته‌ای از چنین حملاتی محفوظ است وگرنه وضعیت ما هم از فلسطین، لبنان و سوریه بهتر نبود. می‌ترسم اگر ما پاکستانی‌ها به اختلافات سیاسی ادامه دهیم دشمن با سواستفاده از این وضعیت ما را هدف قرار دهد.

اختلاف داخلی در لبنان سبب شد که اسرائیل از این وضعیت سو استفاده کند و جنوب این کشور را به تصرف خود درآورد. در سال 2024 اسرائیل دوباره می‌خواهد با سلطه بر جنوب لبنان ارتباط این کشور با سوریه را قطع کند.

در کنار ساحل تعداد زیادی از مردم را دیدم که مجبور شده‌اند به خاطر بمباران اسرائیل خانه‌های خود در جنوب بیروت را ترک کنند و در این مکان پناه بگیرند. با اینکه حملات اسرائیل بسیار شدید بود اما ترس و وحشت بین مردم دیده نمی‌شد.

یکی از لبنانی‌ها که در ساحل بود به زبان انگلیسی به من گفت که آنها در برابر اسرائیل تسلیم نمی‌شوند. وی افزود: امید زیادی به پاکستان داریم. من پرسیدم چرا به پاکستان امیدوار هستید؟ او گفت مگر پاکستانی‌ها مسلمان نیستند؟ من با تکان دادن سر حرفش را تأیید کردم. دستش را روی شانه من گذاشت و گفت نگران نباش اتفاقی برای پاکستان نمی‌افتد. با شنیدن نام پاکستان از زبان یک لبنانی به کشورم امیدوار شدم.

خدا توفیق دهد که از کربلای بیروت درس عبرت بگیرم و علیه اسرائیل متحد شویم. خدا به پاکستان توفیق دهد که بتواند از تمام مظلومان جهان به ویژه مردم فلسطین، لبنان و کسانی که در کربلای بیروت هستند دفاع کند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=37362

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *