تهدید فزاینده داعش، روسیه را به طالبان نزدیکتر می‌کند

به گزارش ایراف؛ طالبان با استقبال از این تصمیم مسکو گفته است که این اقدام برای بهبود و گسترش روابط دو کشور سودمند خواهد بود.

یوری اوشاکوف، دستیار رییس‌جمهور روسیه گفته است که در آینده نزدیک نام مقام‌های طالبان را از فهرست گروه‌های هراس‌افگن حذف خواهد ‌شد.

در همین حال، برخی رسانه‌های روسی به نقل از آقای اوشاکوف گزارش داده‌اند که تلاش‌ها برای حذف نام مقام‌های طالبان از فهرست افراد ممنوعه جریان دارد.

در بخشی از این گزارش آمده است: «یوری اوشاکوف، دستیار رییس‌جمهور روسیه اعلام کرده است که انتظار می‌رود در آینده نزدیک جنبش طالبان از فهرست سازمان‌های تروریستی روسیه حذف شود. وی افزود که تلاش‌ها برای رسیدن به این هدف در حال انجام است.»

حمد‌الله فطرت، معاون سخنگوی طالبان با تاکید بر این‌که حکومت سرپرست افغانستان به تعامل با کشورها باورمند است، گفت: «تصمیم روسیه که می‌خواهد حکومت سرپرست افغانستان را از فهرست ممنوع بیرون ‌کند، قابل ستایش است. این تصمیم در بخش توسعه تعامل و روابط یک گام موثر است. طالبان به تعامل باور دارد، چون به نفع همه طرف‌ها است.»

این درحالی است که پیش از این وزارت خارجه و دادگستری روسیه طرح خروج نام طالبان را از فهرست گروه‌های تروریستی به ولادیمیر پوتین پیشنهاد کرده بود.

این در حالی ا‌ست که قزاقستان نخستین کشوری بود که نام مقامات طالبان را از فهرست گروه‌های تروریستی حذف کرد و به دنبال آن، قرقیزستان نیز اقدام مشابهی انجام داد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=37177

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *