به گزارش ایراف، سهیل شاهین، رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر، امروز (دوشنبه) و در سالگرد حملات 7 اکتبر آمریکا علیه افغانستان، طی پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که 23 سال پیش، در 7 اکتبر 2001، آمریکا و متحدانش به بهانه 11 سپتامبر به افغانستان حمله کردند که هیچ افغانی در آن دخالت نداشت.

شاهین در این پیام نوشته است که در این زمان افغان‌ها بار دیگر دست خالی به مقابله با این حادثه برخاستند و شجاعت خود را به نمایش گذاشتند.

وی در ادامه گفت: 20 سال اشغال افغانستان، ویرانی ها، یورش های شبانه و خونریزی به دست متجاوزان نه پیروزی و نه نام نیکی به آنها داد.

سهیل شاهین افزود: این یک درس برای ماجراجویان آینده است. افغان ها می توانند دوستان خوب یا بدترین دشمنان باشند. انتخاب با شماست.

لازم به ذکر است که در هفتم ماه اکتبر سال ۲۰۰۱ میلادی، جورج بوش، رئیس‌جمهور وقت آمریکا دستور یک حمله گسترده نظامی بر مواضع طالبان و شبکه القاعده در افغانستان را صادر کرد. این حمله که به تلافی از حملات یازده سیپتامبر در خاک آمریکا که گفته می‌شود القاعده آن را سازماندهی کرده بود صورت گرفت و منجر به سقوط رژیم طالبان در این کشور گردید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=37106

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *