به گزارش ایراف، به نقل از جیو نیوز، ممتاز زهرا بلوچ، سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوال نمایندگان در مورد اظهارات اخیر طالبان به رسانه ها گفت که پاکستان اظهارات« بیهوده » سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان را به شدت رد می کند.

وی افزود: حکومت سرپرست طالبان به جای سخنرانی، بر حل مشکلات داخلی خود تمرکز کند و به جای کاهش حقوق زنان با ارائه نادرست دین، نیازهای مردمش از جمله آموزش را برآورده کند.

ممتاز زهرا بلوچ گفت که حکومت سرپرست طالبان باید به وعده های خود به جامعه جهانی عمل کند و در عین حال از دادن فضا به گروه های تروریستی خودداری کند.

وی در ادامه گفت: گروه های تروریستی در افغانستان صلح و امنیت کشورهای همسایه را به طور جدی تهدید می کنند؛ حکومت سرپرست افغانستان باید از تبدیل شدن دوباره افغانستان به کانون تروریسم جهانی جلوگیری کند

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت که پاکستان متعهد به صلح، گفتگو و همکاری در منطقه است.

لازم به یادآوری است که چند روز پیش وزارت امور خارجه افغانستان در مورد مسائل سیاسی پاکستان ابراز نگرانی کرده بود.

گفتنی است که عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان روز گذشته با انتشار بیانیه ای در حساب رسمی خود در ایکس ضمن ابراز نگرانی از اعتراضات اخیر حامیان حزب تحریک انصاف وابسته به عمران خان و درگیری این حزب با پلیس، از این کشور خواسته است که با معترضان به شکل «عاقلانه» و «واقع بینانه» برخورد کند.

طالبان درحالی دولت پاکستان را به برخورد عادلانه با معترضان دعوت می کند که در جریان سه سال گذشته گزارش هایی از بازداشت، زندانی و ممانعت از برگزاری اعتراض های مدنی از سوی طالبان برخورد شده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=37091

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *