به گزراش ایراف، به نقل از داون نیوز، مقامات پاکستان اعلام کردند که این حادثه صبح روز یکشنبه و زمانی رخ داد که نیروهای مرزی افغانستان به منطقه« گزیلی» در شهر «داک» واقع در «نوشکی» تیراندازی کردند.

نیروهای پاکستانی نیز در مقابل شروع به تیراندازی کردند

گفته می شود این تبادل آتش تا عصر ادامه داشته است.

یک مقام ارشد در نوشکی این درگیری را تایید کرد اما گفت که این حادثه تلفات جانی نداشته است. اما در این حادثه یکی از افسران مرزی پاکستان بر اثر اصابت گلوله از ناحیه پا مجروح شده است.

شاهدان عینی از بلند شدن دود به سمت افغانستان در مرز خبر دادند، در حالی که بر اساس گزارش های تایید نشده، ممکن است تلفاتی به طرف افغانستانی وارد شده باشد، اما جزئیات هنوز مشخص نیست.

گزارش ها حاکی از آن است که مقامات محلی به مردم ساکن در نزدیکی مرز توصیه کرده اند که منطقه را تخلیه کنند.

منابع می گویند که نیروهای پاکستانی با توجه به درگیری ها در این منطقه موضع دفاعی گرفته بودند.

لازم به ذکر است که در جریان هفته های گذشته این چندمین درگیری مرزی است که بین نظامیان پاکستانی و نیروهای طالبان صورت گرفته است.

به طوری که چند روز پیش نیز منابع محلی به رسانه ها اعلام کردند که درگیری میان نیروهای طالبان و مرزبانان پاکستانی در شهرستان «گوشته» ننگرهار از سر گرفته شده است.

پیش از آن نیز رسانه های افغانستان گزارش داده بودند که میان نیروهای طالبان و نظامیان پاکستانی در منطقه مرزی «انارگی» شهرستان گوشته ننگرهار درگیری شده است.
در این گزارش ها آمده بود که در نتیجه این درگیری یک عضو طالبان به نام «شهاب الدین» کشته شد.
علت این درگیری که حدود نیم ساعت به طول انجامیده بود، اختلاف بر سر ساخت یک پاسگاه مرزی بوده است.

به گفته منابع محلی طالبان قصد داشته است که در منطقه انارگی یک پاسگاه ایجاد کند که با مخالفت ارتش پاکستان مواجه شده و به درگیری بین دو طرف منجر شد.
گزارش ها حاکی از آن است که پس از این درگیری، ارتش پاکستان به روستاهای مرزی این شهرستان ها حمله موشکی کرده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=37061

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *