به گزارش ایراف، یو شیا یونگ، نماینده ویژه چین برای افغانستان با انتشار پستی در حساب رسمی خود در ایکس از دیدار با حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه ایران برای افغانستان، در حاشیه ششمین نشست فرمت مسکو خبر داد.

به گفته آقای یونگ در این دیدار ضمن یادآوری نشست موفقیت آمیز چهارجانبه کشورهای چین، روسیه، پاکستان در حاشیه هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در مورد افغانستان که به ابتکار ایران برگزار شد، در مورد اهمیت مشارکت و کمک به بازسازی افغانستان بحث و گفتگو صورت گرفت

ششمین نشست «فرمت مسکو» برای افغانستان، روز جمعه، 13مهرماه در روسیه با حضور نمایندگانی از ایران، هند، چین، پاکستان، ازبکستان، تاجیکستان برگزار شد.

در بیانیه پایانی این نشست نیز آمده است که طرفین بر حمایت بی دریغ خود از افغانستان به عنوان یک کشور مستقل، متحد و صلح آمیز تاکید دارند.

کشورهای شرکت کننده ششسمن نشست فرمت مسکو همچنین بر تعهد خود برای ادامه حمایت‌های بشردوستانه از مردم افغانستان تاکید کردند و از جامعه جهانی خواستند تا ارائه کمک‌های بشردوستانه اضطراری به مردم افغانستان را تشدید کند.

این درحالی است که در بیانیه نشست نیویورک نیز طرفین بر ادامه ارائه این کمک‌ها به افغانستان در جهت تقویت ظرفیت این کشور برای توسعه پایدار و خوداتکایی تاکید کردند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=37053

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *